Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '15

 
Kategori
Kültürler
 

Şaman Davulu Sembolizmi

Şaman Davulu Sembolizmi
 

Şaman Davulu Sembolizmi


Büyük davul derin ve kuvvetli bir ses çıkarır, bu ses en eski şimşekle, yaşamı taşıyanla, eylemden önceki eylemle birleştirilir. Çok sayıdaki Afrika davulu yağmur çağırmaya yarar. Kum saati şeklindeki Şiva davulu, bu Hindu tanrısının yaratıcı olduğu kadar yıkıcı olduğunu da anımsatır. Davulun vuruş sesine kalabalıklar uzun süre eşlik etmişlerdır.


Tanınmayanla bir bağ 
Davulun sesinin bu yinelenebilme becerisi transı doğurur, şamanın vücuduna girecek ruhları çağırır. Aynı zamanda iki dünya arasındaki bır kapıdır.


Yerli halklar arasında davul, şimşegi, başlangıçtan beri var olan mevcudiyeti ve yaratılışı sembolize eder. 

Başlangıçtan beri var olan ses...

Davulun en anlaşılmaz kullanım şekli şüphesiz Sıbirya şamanlarının, manyetik kutbun uzaklığı nedeniyle pusulaların bile kuzeyi kaybettiği amansız kar fırtınalarında, bu davul sayesinde yönlerini bulmalarıdır. Onlara göre ruhların dünyası bizim tanıdığımız dünyadan daha emin ve güvenilir bir dünyadır. Zil ve dümbelek gibi güzelleştiren ve çınlayan sesler çıkaran nesneler, sıklıkla bayramlarda ve kutlamalarda davula eşlik ederler.

Günümüze kalan az sayıdaki şamanik davul şarkısı ruhları etkilemekten söz eder:

 

"Oturdum ve davulumu çalıyorum ve onun sesiyle dağlardaki hayvanları çağırıyorum. Büyük fırtınalar da dinler benim davulumu.Oturdum ve davulumu çalıyorum ve fırtınayla gökgürültüsü yanıtlar onun sesini. Büyük kasırga diner, davulumun sesini duymak için.

Oturdum ve davulumu çalıyorum, gecenin ruhu gelir, dinler davulumu. Büyük rüzgar kuşu da kanat çırpmaz artık onun sesini duymak için.

Oturdum ve davulumu çalıyorum ve suyun ruhu duyar, çıkar yüzeye. Ormanın ruhu da susturur tüm hışırtıları ve dinler davulumu.

Oturdum ve davulumu çalıyorum ve siyah adam çıkar sudan sesini dinlemek için davulumun.

 

Şimşek, gökgürültüsü, fırtınalar, rüzgarlar, ormanın ruhu, kasırga, suyun ruhu ve gecenin ruhu toplanırlar ve dinlerler davulumun sesini."

alıntı: http://www.samaninyolu.com

 
Toplam blog
: 191
: 1283
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Başlangıçta sadece su ve onun üzerinde salınıp duran sis mevcuttu.  Baba Apsu ortaya çıktı ve tat..