Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '13

 
Kategori
Sinema
 

Samanlıkta iğne Kaptan Philips film yorumu

Samanlıkta iğne Kaptan Philips film yorumu
 

Haydi Kaptan Philips'e selam verelim,

Somali açıklarında gemisi ve mürettebatı rehin alınan bir kaptanın gerçek hikayesini anlatan film bir çok olumlu eleştiriyi hak ediyor. Açıkçası gerçek hikayeleri filme almak biraz daha cesaret istiyor, çok rahat beğenilir olarak genel bir kanı olsa da bence işleri çok daha zor oluyor, tıpkı sevilen kitapların çekilen filmleri gibi.

Ama film rahatlıkla bu kıskaçtan sıyrılmış, bunda hikayenin akıcılığı kadar onu perdeye çok güzel açılarda yansıtan yönetmen Paul Greengrass ve görüntü yönetmeni Barry Ackroyd'unda büyük emekleri var. İlk başta National Geographic'te yayınlanan "Kabusa Dönen Yolculuklar" belgeselini izliyor gibi olsanız da filmin ara ara düşen temposu özellikle sonlara doğru çok yükseklerde bizi karşılıyor.

Filmin çıkışında acaba Tom Hanks'in tek başına bir şovunu mu izledim desenizde genel olarak tüm ekip başarılı. Somali'li korsanları oynayan oyunculardan (alt yazılarda Muse denilsede telaffuzda hep Musa dendi) Muse rolündeki Barkhad Abdi çok başarılı, bir ara bu adam gerçek bir korsan dedirtiyor kendisine. Ama dediğim gibi Tom Hanks tam manasıyla yeteneğini konuşturuyor tüm film boyunca, bir çok filmde baş rol oyuncularının başarılarını görmüştüm ama bu filmdeki performans bana göre nadir görülür cinsten. Özellikle filmin finaline doğru zirve yapıyor Tom Hanks

Kelimeleri çok dikkatli seçmeye çalışıyorum, izleyecek olanların merakla filme gitmelerini isterim ama açıkça belirtmeden geçilemez, film genelde evet çok başarılı ama sanki yönetmen karşınızda bir boksör, film boyunca ufak ufak fiskeler vurup filmin sonunda büyük yumrukları sallıyor gibi.

Bu filmi çevreye zarar verilmemesi için gösteri yapan Greenpeace üyelerini hunlarca kaba kuvvetle alıkoyan ve korsanlıkla suçlayan Rusya devletinin yetkililerine de izletmek gerekir, işte korsanlık budur diye...

Sonuç olarak iyi bir oyunculuk görmek istiyorsanız, filmin konusuna takılmayacaksanız ve kendinizi bir süre Somali açıklarında korsanlarla bulmak istiyorsanız gidin ve izleyin derim. Not mu, bence 7/10 diyecek iken Tom Hanks sayesinde 8 diyorum.

Herkese iyi seyirler

https://twitter.com/dincerozden

***Elin Amerikalı'sının kurtarılması için yapılanları görünce bizim aynı sularda aylarca rehin kalan gemi personelleri için üzülmedim desen yalan olur...

 

 

 
Toplam blog
: 21
: 2723
Kayıt tarihi
: 13.07.13
 
 

İstanbul doğumluyum ve bu Şehri çok seviyorum. Finans Sektöründe çalışıyorum. Sinema, kitap, spor..