Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '12

 
Kategori
Resim
 

Sami Samioğlu yorumları

Sami Samioğlu yorumları
 

Ormanda Kış


Resim insanoğlunun ilk mağra insanları ile başladığı şüphesizdir... Okuma ve yazması olmayan bu insanlar mağra resimleri yapmaları, resim sanatının ilk çağlarda başladığının ispatıdır.... Zaman içersinde gelişme yoluna giren resim sanatı şimdiki görsel güzelliklerine kavuşmuştur... Ben kendimi bildim bileli resim yaparım... Hayatımın her safhasında genelikle bu işle meşgul oldum.... Aileme, ne zaman resim yapmaya başladığımı sormuştum... Onlar ,  3 yaşında resim yapmaya başladığımı anlattılar... İlkokula başladığımda resim dersinde yapmış olduğum resim bütün sınıfın dikkatini çekmişti.... Hiç bir resim eğtimi almadan herkesten farklı ve güzel resimler yapabiliyor olmak, o zamanlar bana büyük bir haz veriyordu.... Yıllar ilerledikçe, ressamları tanımaya başladım ve resim konusunda onların çok gerisinde olduğumu fark ettim... Öyle ya, onlar çok meşhur ressamlardı.... Acaba onlar gibi resim yapabilecek miydim... Evet  çok ciddi biçimde resimin her konusu üzerinde bilgili olmaya karar vermiştim.... Nihayet çalışmalarım istediğim gibi gidiyordu.... Ressam Eşref Üren resim konusunda bana çok önemli bir mesaj vermişti..." Oğlum, hayalinden resim yapma, doğada gördüğün şeylerin resmini yap  " demişti.... Nur içinde yatsın.... Onun dediğini uyguladım... Tabi ki artık proffesyonel bir ressam olmuştum... Meşhur mu...?... Yok çok fazla meşhur olmadım ama, bir çok yabancı ülkelere tablolarım gittmiştir... Ankara'da beni tanıyan resimseverler var.... Şu an sağlık nedeni ile resim yapmaya ara verdim, fakat tekrardan resim yapmamı isteyen ve resimlerimi almak isteyenlerin olduğu haberini aldım... Kısmet belki tekraradan başlama imkanı olur.... Yazımlarımda resim konusunu en derin biçimde işlemeyi planlıyorum.... Tabi ki bunun yanında resim konusunda yararlı bilgiler de vereceğim.... Yorumlar yapacağım... Ne yaparsınız, damarlarımda resim boyası dolaşıyor... Ancak ölünce, benim içinde resim ölecektir... Ama yaşadığım müddetçe de hep yaşacaktır.

 

Sami Samioğlu

 
Toplam blog
: 5
: 648
Kayıt tarihi
: 15.10.12
 
 

1956 doğumluyum.... Emekliyim.... Mesleğim, ressam.... Ankara'da ikamet etmekteyim.... İlgi alanl..