Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '12

 
Kategori
Futbol
 

Şampiyon belli oldu (!)

Şampiyon belli oldu (!)
 

Bir futbol yazısı yazacağım aklıma gelmezdi doğrusu.

Ne yapayım ki televizyonda gördüklerim karşısında duyarsız kalamadım. Kadıköy yıkılmış, perişan edilmiş. İnsanlar evlerinden çıkamıyor, olacak şey mi bu? Araçlar devrilip ateşe verilmiş, cam çerçeve kırılmış. Başka ülkelerde de böyle mi yapıyor taraftarlar, bir şampiyonluk maçı sonrası hep olaylar mı çıkıyor? Yoksa bizim insanımıza has bir özellik mi bu?

Televizyonda futbol yorumcuları konuşuyor, Futbol Federasyonu'nun kupayı maçın hemen sonrasında vermesi kararını eleştiriyorlar. Bilinmeliydi diyorlar, Fenerbahçe stadında Galatasaray'a kupa verilmemesi gerektiği. Sergen diyor ki: 'Bence PLAY OFF (doğru mu yazdım bilmiyorum) bu sene ilk ve son kez oynanmıştır, seneye oynanmaz. Nerede var Allah aşkına bu uygulama bir kaç ülkeden başka? İngiltere'de niye yok mesela?' Bu uygulamanın ne olduğunu tam olarak bilmemekle birlikte oğlum sebebiyle ucundan kıyısından öğrendiğim kadarıyla bu yorumlara katılıyorum. Federasyonu da hatalı buluyorum. Skandal üstüne skandal oldu, bir kabus yaşattılar Kadıköy'de. Yazık değil mi insanlara? Yazık değil mi maça giden kadın ve çocuklara?

Kendimi bildim bileli Fenerbahçeli'yim, babadan geçme. Çocukken fanatikliğe varan bir tutkuyla bağlıydım takımıma. O zamanlar radyodan veriliyordu maçlar ve biz babamla her pazar maç dinlerdik. Spor Toto oynardı babam, ben de takip ederdim. Yıllar geçti, futbolun hayatımdaki yeri azaldı, şimdi ise tamamen yok oldu. Hele şike iddialarından sonra çok da itici gelmeye başladı. Büyük bir endüstri futbol. Müthiş paralar dönüyor, aklın almayacağı miktarlar futbolculara veriliyor. Bu ülkede spor denince futbol anlaşıldığı sürece de devam edecektir bu durum. Bu kadar yoksulluğun, yoksunluğun olduğu bir ülkede buna o kadar üzülüyor ve şaşıyorum ki.  Ve taraftarlar; müthiş organize oluyorlar, dünyanın parasını alıp bazen sahada ter bile dökmeyenler için sokaklara çıkıyorlar.

Keşke başka şeyler için de böyle organize olsalar, ülkede yaşanan sorunları içselleştirip kırıp dökmeden sokaklara düşüp eylem yapsalar. Ütopik ve saf bir hayal benimki biliyorum. Beyinlere afyon gerek, yoksa nasıl kör olacak gözlerimiz, sağırlaşacak kulaklarımız. Sonra gerçekleri görür de sesimizi falan çıkarırız maazallah...

Sonuçta,

Eski bir Fenerbahçeli olarak Galatasaray'ın şampiyonluğunu kutluyor ve Şampiyonlar Ligi'nde başarılı olmasını diliyorum.

Yazmamış olmayı dilediğim bu futbol yazımı da burada sonlandırıyorum.

Esen kalın.

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..