Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Samsun Cumhuriyet Yürüyüşü’nün ardından

Samsun Cumhuriyet Yürüyüşü’nün ardından
 

Tarih, siz neyi yazmasını isterseniz onu yazar.

Samsun halkı, yediden yetmişe el ele katılarak gerçekleştirdiği Cumhuriyet Yürüyüşü ile tarihe bir not düşmüştür.

Bu notta; tıpkı, Milli Mücadelede üzerimize düşen görevi bugünde aynısıyla yapabilmek için hazır ve nazırız demiştir.

Türk asker doğar asker ölür sözünü özüyle bir kez daha dile getirmiştir.

Mustafa Kemal Atatürk’ün; “ Ben Samsun' u ve Samsun halkını gördüğüm zaman memlekete ve millete ait bütün tasavvurlarımın, kararlarımın herhalde yerine getirilebilir olduğuna bir defa daha kuvvetle inanmıştım. Samsunluların hal ve vaziyetlerinde gördüğüm ve gözlerinde okuduğum vatanperverlik, fedakârlık temaları, ümit ve tasavvurlarımı müspet bir inanca ulaştırmaya kâfi gelmişti" ifadelerine Atam işte biz bıraktığın ve güven duyduğun gibi yine buradayız karşılığını vermiştir.

Her Türk Kadınının birer Fatma Çavuş, Nene Hatun, Şerif Bacı, her Türk erkeğinin de birer Mehmet olduğunu hatırlatmıştır.

Ben ölmeden toprağıma hiçbir şekilde hain çizmesi basamaz, daha ben ölmedim demiştir.

Şehitlerimize, biz var oldukça kanınız yerde kalmayacak, siz rahat uyuyun demek istemiştir.

Milli Mücadelenin meşalesi hala aynı parlaklığıyla aydınlatmaya devam ediyor, sakın karanlıklardan korkmayın, asla karamsar olmayın mesajı verilmiştir.

Bu vatanı bize emanet edenler bir toprağın vatan olması için gerekli kanı dökmüş, canlarını vermişler, bugün de biz buna hazırız demek istemişlerdir.

Cumhuriyetimiz kurulalı seksendört yıl oldu onu ilelebet sonsuza dek yaşatacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın demişlerdir.

İstiklal Marşımızın dizelerinde “ Korkma sönmez bu şafaklarda yüzen alsancak sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak” diyenlerin böylece bayraklaşanların göstergesidir.

Yürüyüşün yaygın basında da yer bulmasıyla ülkemizin dört bir yanından hatta yurt dışından gelmeye devam eden heyecan dolu tebrikler Samsunumuzu ve halkımızı bir kez daha bahtiyar etmeye devam etmektedir.

Yazacak öyle çok şey var ki, bütün bu güzelliklerin üstüne bu coşkuyu bu birlik ve beraberliği, kenetlenmeyi dünya gözüyle gördük ya artık gözlerimiz ardımızda kalmayacaktır diyorum.

Bu yürüyüşle Samsunda bir tarih yazılmıştır. Bu tarihin yazılmasına öncü olanları bir kez daha gönülden tebrik ediyorum.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..