Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '14

 
Kategori
Teknoloji
Okunma Sayısı
5123
 

Samsung Galaxy S5 satışları iyi gitmiyor, peki ama neden? (bölüm 1)

Samsung Galaxy S5 satışları iyi gitmiyor, peki ama neden? (bölüm 1)
 

Samsung Galaxy S5


Akılı telefon pazarı son yıllarda çok büyük bir ilerleme kaydetti. Cihaz satışları, yüksek fiyatlara rağmen çılgın bir seyre ulaştı ve hala da artış eğilimi devam ediyor. Akıllı telefonların yükselişte olduğu, masaüstü bilgisayarların ve laptoların ise düşüşte olduğu bir durumda elbette bazıları bu durumu kendi avantajına çevirdi. Ancak bazı firmalar da mevcut koşullara ayak uyduramadı ve küçülmeye gitti, hatta satılanlar (Nokia) bile oldu.

İşte Samsung bu puslu havanın koşullarından çok güzel bir şekilde faydalandı. Kısa sürede bir numaralı akıllı telefon üreticisi haline geldi. Samsung, yüzden fazla akıllı telefonu süreç içerisinde piyasaya sürdü. İlginçtir, çoğu da iyi satış rakamlarına ulaştı ve firmanın yüzünü güldürdü. Ama Güney Kore'li teknoloji firmasının asıl yüzünü güldüren "Galaxy S" serisi oldu. Firma Galaxy S'i çıkarttığında insanların ilgisini çekmeyi başardı. "Galaxy" markasının da bilinirliği arttı. Asıl patlama ise Galaxy S2 ile yapıldı diyebiliriz. Telefon, dönemine göre donanım anlamında gösterdiği üstün performans ile adeta Android pazarını domine etti diyebiliriz. Galaxy S3 ise Samsung için "Galaxy" markası adına bir zirve oldu. Hatta bazı analistler "Galaxy" markasının Samsung'un önüne geçtiğini bile söylediler. Gerek başarılı performansı gerekse yüksek satış başarısı ile firmanın yüzünü kara çıkarmadı. Burada onmilyonlar satan ve satış anlamında iPhone serisiyle ciddi anlamda rekabet edebilen bir cihazdan söz ediyoruz.

2013 senesinin bahar döneminde ise firma yine  Galaxy S4'ü tüketici ile buluşturdu. Yine ilgi çekici bir lansman, reklam ve pazarlama döneminin sonunda cihaz piyasaya girdi. Samsung telefonunu ayda 10 miyon Galaxy S4 sloganı ile pazara sürdü. İlk ay hedefi tutturdular. Fakat sonraki aylarda o hedefe asla ulaşılamadı. Firma, yine yüksek satışlar yapıyordu diğer Android cihaz üreticilerine göre lakin bu satışlar Samsung'un hedeflediği şekilde gerçekleşmedi. Oldukça iddialı Galaxy Note 3 bile Samsung'a istediği rakamları sağlayamadı. Belli ki firma dersini almıştı. Bir yerlerde hata yapılıyordu ya da mevcut şartlar değişmişti. Biz dahil herkes, Samsung'un bu durumdan gerekli dersleri çıkarttığını ve Galaxy S5'in adına yakışır satışlara ulaşacağını düşünüyorduk. Nitekim, Galaxy S5 2014 bahar döneminde satışına başladı. Bu sefer firma yazılımsal yeniliklere önem vermişti. Mesela, cihazda parmak izi sensörü ve kalp ritim ölçümü gibi ilgi çekici yazılımlar vardı.

"Galaxy" serisiyle ilgili bu kadar uzun bir girişten sonra gelelim asıl mevzumuza. Geçtiğimiz günlerde Counterpoint, Samsung Galaxy S5 ile ilgili bir satış raporu yayınladı. Rapor, cihazın Mayıs ayı satış performansını gözler önüne seriyordu. Firma, raporu hazırlarken 35 farklı ülkedeki satışları baz almıştı. Bu da Galaxy S5 satışlarının % 95'inin yapıldığı yerler olarak belirtiliyordu. Kısaca, yayınlanan raporu büyük ihtimalle doğruydu. Zaten Samsung ta bu raporu asla yalanlamadı. Hatta kendini savunmak için şu ifadeleri kullandı:

"Üretimdeki rekabet gücümüzü, üst düzey marka algımızı, kuvvetli üretim potansiyelimizi ve modern teknolojimizi arttırarak güçlendireceğimizden kimsenin şüphesi olmasın."

Bu sözler, firmanın da satışlardan memnun olmadığının birinci ağızdan kabulü anlamına geliyordu aslında. Gelelim rakamlara. Galaxy S5 Mayıs ayı içerisinde tam 5 milyon ünite satış gerçekleştirmiş. İlk bakışta gözünüze yeterli gelebilir. O nedenle kıyaslama yapalım ve durumu daha iyi idrak edebilelim. Galaxy serisinin en büyük rakibi hali hazırda iPhone'dur.  Mayıs ayı içerisinde tam 7 milyon iPhone 5S satışı gerçekleşmiş. Ne var bunda birbirlerine satış olarak çok yakınlar derseniz size şu bilgiyi vereyim. Galaxy S5 Mayıs ayında sadece 2 aylık bir cihazken, iPhone 5S ise 7 ay önce piyasaya çıkmış. Yani Galaxy S5 çiçeği burnunda. Bir kıyaslama daha yapalım. 2013'ün Samsung amiral gemisi Galaxy S4, çıktığı sene Mayıs ayında, tam 7 milyon satış gerçekleştirmiş. Yani Galaxy S5 selefi kadar bile satış yapamamış. Bu da, durumun iç açıcı olmadığını gösteriyor.

En can alıcı soruda sıra: Peki ama neden? Counterpoint bu duruma neden olan en önemli etkenin "Galaxy" markasının yıpranması olarak görüyor. Haklı olduklarını düşünüyorum ben de. Çünkü firma olur olmaz her cihazının önüne Galaxy ismini koydu. Bunda bir sınır tanımadı. Bir baktık giriş seviyesi bir cihaza Galaxy Pocket dedi. Bir baktık fotoğraf odaklı bir cihaza Galaxy Zoom dedi. Yani işin suyunu çıkardı. İnsanların gözündeki premium marka imajı adeta yok oldu. Oysa Apple "iPhone" markasının premium bir isimlendirme olduğu algısını yaratmayı başardı. Asla bu marka ismini yıpratmadı.

Counterpoint'in dediklerine sonuna kadar katılıyorum. Lakin tek neden marka algısı mı? Elbette hayır. Daha pek çok neden sayabiliriz. Ama bu nedenleri de konuyla ilgili  ikinci yazıma saklamak istiyorum. Çünkü yeterince uzun bir yazı oldu ve siz değerli okuyucuları daha fazla sıkmak ta istemiyorum. Bir sonraki devam yazısında görüşmek dileğiyle.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 4
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 5301
Kayıt tarihi
: 04.06.14
 
 

1982 doğumluyum.Aslen Mersin'liyim. Ancak İstanbul'da ikamet etmekteyim. Evliyim ve bir de kızım ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster