Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sana ağlayan kimdi?

Sana ağlayan kimdi?
 

Kış geliyormuş. Metoroloji hiç yanılmıyormuş bu konuda. Kar, tipi, soğuk, buz . Kar deyince milletin aklına Uludağ geliyor, Kartalkaya geliyor, sıcak elma şarabı geliyor. Uzun boylu sarı kızlar, kaslı esmer oğlanlar geliyor; kiminin beyincikteki ön lobuna. Benim ise içim daralır, sıkılır size de anlatmayayım.

Geçen bir blog yazısını okurken. Otuz yaşımdan sonra anlamaya başladım; dünya ve memleket meselelerini, eskiden dert etmezdim'' diyor. Kendimden birşeyler buldum bu satırlarda. Ben de otuzlarımdan önce pek böyle değildim. Herkeste değil ama beden kutusunun içinde vicdan ve yürek olanlar için, ne var ki bu otuzlarda?

Gençlik tuhaf bir din. Herkesin totemi, ilahı, kavmi Aşk. Aşkı bulmak için çıplak ayakla ateşler içinde koşmak. Aşka kabul edilmek için kendimizi yüksek kulelerden aşağı bırakmak. Kovulmak, tekmelenmek, reddedilmek. Aşkın kapısında beklemek bile güzel ne desin insana bunlar.

Böyle olunca. Gençlik denilen şey herşeyi barındıramıyor içinde. Doğa, çevre, hayvanlar, ülke gündemi, ekonomik sorunlar. Uzattıkça uzat listeyi. Hala şaşarım. Deniz gezmiş ve arkadaşlarının onları ölüme götüren hikayesine. O gencecik yaşta, herşeye nasılda isyan ve bir an önce herşeyin değişmesini istemeleri. Köylü için, işçi için, halk için korkusuzca ölüme gitmeleri o yaşta ne şaşırtıcı. Gerçi Süleyman ve kabilesi yerine; daha çağdaş, daha aydın yönetenler olsaydı o zaman ülkeyi, sanırım beş yıl bile yemezlerdi. Yaşasalardı ,Liberalizm dinine sövmekten kendilerini alamayacaklardı bir ihtimal. Niye yaşadık sanki diye üzüleceklerdi belki kim bilir?

Birisine ağlamışsınızdır belki. Bir ihtimal arkanızdan ağlayan olmuştur. Hadi söyleyin şimdi , ağlattıklarınızda oldu. Kalpsiz günleriniz olmadı mı? Aynı anda iki sevda mı yaşadınız? aman ne ayıp. Gençlikte oluyor ne yapalım!

Gençlik tuhaf bir din. Kanınız deli deli akıyor, beyniniz oksijen fazlasından tersine çalışıyor. Şimdi kar yağacakmış. Ben bahçedeki kocakafayı, miço'yu, beyazlıyı dert edeceğim. Yer bulamadığım kedilerim var hala. İnsanlar o kadar meşgul ki hayatla. Çekip çıkaracak yanları yok kendilerini. Geçenlerde birisi bu blogta ; Ferdi için yazı yazanlar ve yardım yaptım diyenler için ''vicdanlarını tatmin edip, huzur buluyorlar'' demiş. Ben de ona mesaj yazdım. Özetle'' ben de yazı yazdım ferdi için. Ben de azıcık bir para yolladım, üstelik azıcık neye göre? Ama vicdan tatmin olmaz arzular tatmin olur. Bırakın isteyen istediğini yazsın ferdi için, sınırlamayın. Bunlar gerçek ve samimi duygulardır. Yoksa biz Milliyet blog olmaz bilmem ne blog oluruz'' dedim.

Sahi! Size ağlayan kimdi?

 
Toplam blog
: 187
: 1260
Kayıt tarihi
: 02.10.06
 
 

İyiye ve güzele götürmeliyiz Dünyayı. Sürekli daha çok kazanmak, daha yukarıdan bakmaya çalışmak,..