Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '11

 
Kategori
Kitap
 

Sanal klavye ile kitap yazılabilir mi?

Sanal klavye ile kitap yazılabilir mi?
 

Kitap Kapağı


Bu soruyla başladı her şey.

Yıllarını tıp mesleğine harcamış bir insan bir gün ALS hastalığıyla tanıştı. Önceleri yavaş yavaş sonraları hızla hareketini kolaylaştıran organlarını birer birer kaybetti.

Vücudunun %95’ini kullanamaz hale geldi.

Bunları kaybederken kaybetmediği en önemli şey üretmek için her zaman bir yol olduğuydu.

“ Hareketsiz bir bedene hapsolsam da düşüncelerimi özgür bıraktım” diyen Kaya
kendi anlatımıyla bu sürece dair şunları söylüyor.

“Söz uçar yazı kalır derler. 2004 yılında 6 hafta yoğun bakım döneminden sonra trakeotomi +Ventilatör ile eve çıktığımda artık bilgisayar klavyesi kullanamadığımı farkettim. 3–4 ay yatağa bağımlı duruma geldim. Sonra Almanya'da babası (2006 yılında rahmetli oldu) ALS hastası olan Tom Weber arkadaşımın OnScreenKeys Sanal klavye ile tanıştım. İlk zamanlarda çok yavaş yazıyordum. Sonra Türk Dil kurumundan bir dostumuzun desteği ile 200.000 kelimeyi klavye programına ekledim. Benim de şu anda kullandığım OnScreenKeys Keyboard programını oluşturduk. Sonra menüleri tümüyle Türkçe yaptık.

“Yazı yazacağım aklıma bile gelmezken küçük öyküler yazmaya başladım. İşte "İşaret Parmağım" kitabının içeriğini böylece yazmaya başladım.
 

Geçen yıl yapılan Engelliler Edebiyat Yarışmasına gönderdiğim birkaç öykü, Öykü dalı Birincisi seçildi. Ödül Olarak kitabın basımı sağlandı.  

Sanal klavye ile bir kitap yazılabilir mi? Evet, yazılırmış.  

Bu kitap 2 anlamda önemli bence.  

Tek parmakla, Head-mouse ile veya switch donanımı ile kitap yazılabileceğini anlatıyor.
ALS hastalarının üretebildiğini anlatıyor.”


İnsan yaşadığı sürece atıl değildir. Yollarını tüketmediğiniz sürece üretmek için hep vardır, var olacaktır diyor bir yerde Alper Kaya.

Yaptıkları bununla da sınırlı sanmayın. Birde Altın Koza ödülü var onun.

Aslında ben ona abi derim. Bakmayın Alper Kaya dememe. Onunla dans etmenin keyfini çıkardım, onunla Kuşadası’ndan tekneyle adalara açıldık, onunla türkülerin büyüsüne kapıldık. ALS hastaları sokağa çıkamaz diyenlere inat. Erişimimiz önünde var olan engellere inat.

Onun gözlerindeki ışık öylesine dipsiz bir yol ki o ışığın büyüsüyle olamayacakları olur yaparsınız.

Hani yapamaz diyenlere inat, olmaz diyenlere inat. İnsanca yaşama inat.

Ben Yazarım yayınlarından çıkan bu kitap ay sonunda kitapçılarda olacak.

“İşaret Parmağım” isimli bu kitabı yol hep vardırın nasıl olduğunu merak edenlere ve ALS hastalığını henüz tanımayan kitapseverler için duyurulur… 

Kitap siparişi için tıklamanız yeterli 

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..