Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '08

 
Kategori
İnternet
 

Sanal kocasını öldüren kadın hapiste

“Japonya’da bir kadın, internette oynanan popüler bir oyundaki sanal kocasını öldürdüğü iddiasıyla gözaltına alındı. 43 yaşındaki piyano öğretmeninin, internette oynadığı ‘Maplestory’ oyununda, kocası tarafından boşanmış olduğunu aniden öğrenince, büyük öfkeye kapıldığı belirtildi. Polis, bunun üzerine, sözkonusu kadının, yasadışı bir şekilde, oyunda kocası rolüne giren erkeğin, internetteki oturum ayrıntılarına ulaştığını ve adamın yarattığı karakteri öldürdüğünü açıkladı. Halen Sapporo Cezaevi’nde gözaltına bulunan piyano öğretmeninin, yasadışı yollardan bilgisayar verilerine ulaşmak ve bu verilerde hile yapmakla suçlanıp suçlanmayacağını, önümüzdeki günlerde öğreneceğiz.”


http://www.ntvmsnbc.com/news/463692.asp


(Alıntıda epeyi düzelti yapmak zorunda kaldım.)


İnanılmaz geliyor, değil mi?


Sizce kadın, gerçek yaşamda bunu yapar mıydı?


Benim yanıtım şu: Gerçek yaşamda bunu yapmayıp sanal yaşamda yapacak kişilerin de, gerçek yaşamda bunu yapıp sanal yaşamda yapmayacak kişilerin de var olduğu.


Sorun şu: İkisi nasıl bağdaşacak?


Bir soru da şu: İkisi bağdaşmak zorunda mı?


Hukuk genelde , gerçek yaşamın epeyi onyıllar ardından gider. Bu konuda, hukuğun ve yaşamın bağdaşması bir yüzyıl daha alır gibime geliyor.


Kıssayı kendimize uygulayalım:


Ben olsam, ne yapardım?


Gerçek yaşamda 10’un üzerinde aldatıldım. Buna neden olanlara (aldatanlara ve aldattıranlara), hiç şiddet göstermedim ama göstermeyi düşündüm, öldürmek dahil... Bu düşüncelerimden, ilkinin vuku bulduğu 30 yıla yakın bir süreden sonra bile vazgeçmiş değilim.


Sanallığa gelince: Hiç sanal birini öldürmeyi düşünmedim ama ‘Ghost in the Shel 1-2’deki kadın yazılıma yıllardır aşık olduğumu rahatça söyleyebilirim.


Asıl soru şu.


O, bana karşı ne hissederdi ve/ya düşünürdü?


Bunu bilmeyi gerçekten isterdim.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..