Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sanaldan gerçeğe dostluklar; MB Toplantıları..

Sanaldan gerçeğe dostluklar; MB Toplantıları..
 

Hani Yunus'un bir sözü vardır: "Ete kemiğe büründüm, Yunus diye göründüm." Sanal alemde kurulan dostlukların, İzmir MB toplantılarında olduğu gibi, yüz yüze hale getirilmesi de böyle bir şey...Blogun ete kemiğe bürünmesi gibi...

Sanal alemde yazdığım son iki üç yıldır, pek çok insanla muhatap oldum. Benim yazıma karşı yorumlarıyla ya da benim onların yazılarına yaptığım yorumlarla konuşuyoruz. Ancak, bu insanlarla bir gün yüz yüze gelebileceğimi, kanlı canlı tanışmalar yapabileceğimi hiç düşünmezdim.

Oysa MB İzmir Toplantılarını yaptığımızdan beri, bu sanallık gerçeğe dönüştü. Yazısıyla ruhunun penceresine baktığınız insanların, yüzlerine, gözlerinin içlerine bakmak imkanı buluyorsunuz. Tekrar ediyorum; Blog dostukları ete kemiğe bürünüp karşınıza çıkıyor.

Bugünki MB 3.İzmir toplantısında da, rüyada görüp de ertesi gün karşınıza çıkan insanlar gibi, sanal alemden ismen tanınıdığım insanları "cismen" de tanımış oldum. Bu değişik bir duygu; yaptığınız işin bir hayal değil, bir gerçek olduğunu görüyorsunuz. Adeta, okuduğunuz bir hikayenin ya da bir romanın kahramanının kanlı canlı karşınıza çıkması gibi...

Şükrü beyin yeri uzunlamasına olduğu için, kırk kişiyi aşkın grubun birbiriyle teması pek mümkün olmuyor. Sohbetlerin koyulaşması, daha çok yakınınızda bulunan arkadaşlarla oluyor. Ama haleti ruhiye hep aynı..Yazmaktan, yaşamaktan, rüyalardan, ruhtan, hayattan... Konuşuyorsunuz. Bugün de öyle oldu; sohbetler, muhabbetler; yemeler içmeler; şiirler, manzumeler...

Güzeldi. Bu da hayatı güzelleştirmenin bir yolu elbette... Ne demişler; "Güzellikler paylaştıkça çoğalır."

Bugün MB toplantısında biz de öyle yaptık. Güzellikleri çoğaltık..Başta Mustafa Bey olmak üzere ( Tam olarak iyileşememiş olduğu halde, yine de her türlü gayreti gösterdi kendisi..Bir kere daha acil şifalar diliyorum bu vesileyle..), Pınar Hanıma, sevgili kızımıza ve tüm katılan dostlara teşekkürler ederim. (İsim hafızam çok zayıftır; buna rağmen buraya pek çok arkadaş ismi yazabilirim ama unuttuklarıma mahcup olmamak için hiç isim yazmıyorum.)

Dedesini kaybettiği için, katılamayan Sevgili Adem Çalışkan'a da başsağlı diliyorum. Kendisinin eksikliğini hissettik doğrusu... Ölüm de hayatın bir gerçeği ne yazık ki...

Yeni toplantılarda buluşmak dileğiyle!..

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..