Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sanat'a farklı boyut

Sanat'a farklı boyut
 

Geçtiğimiz günlerde İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı (İKSV) Yönetim Kurulu Başkanı, duayen işadamı 81 yaşındaki Şakir Eczacıbaşı'nı kaybettik..

Aynı zamanda Fotograf Sanatcısı olan Eczacıbaşı, Yurtiçi ve Yurt dışında bir çok sergilere imza atmış, Sanat'a büyük destek ve katkılar sağlamış, TC Devlet Üstün Hizmet Madalyası'yla ödüllendirilmiş ve de Sanat'a aşık bir insan olduğu biliniyordu..

Eczacıbaşı, gerek iş dünyasında yaptığı hizmetlerle, gerekse Sanat'a olan katkılarından dolayı övgülere layik bir kişiydi..

17 yıl gibi uzun bir süre İKSV Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı ühtesinde bulunduran Eczacıbaşı'ndan Sanat adına daha büyük hizmetler vermesini beklerdim..

Evet, İKSV tarafından her yıl Film, Müzik, Tiyatro, Jazz gibi etkinlikler, festivaller düzenli ve seviyeli şekilde yapılmakta ancak yeterli bulmamaktayım..

Etkin işadamı ve Sanatçı kimlikli Eczacıbaşı, Devlet destekli farklı şeyler de yapabilirdi..

Örneğin; Sanat'ın toplum gelişiminde ne kadar önemli olduğu vurgularını eğitim-öğretim kurumlarına yapabilirdi..

Vurgularla kalmayıp adeta Rönesans nitelikli çalışmalar yapabilirdi..

Toplumda futbol skorları tartışılacağı yerde sanat'ın tartışıldığı, konuşulduğu bir toplum oluşturmak gibi çabaların olmasını isterdim..

Buradan amacım futbol'u yermek değildir kesinlikle, futbol da olmalı ama sanat daha çok olmalı..

Konuşmayı ve tartışmayı seven bir toplum'uz..

Tartışmalarımız arasına Sanat tartışmalarımızı da koyabilsek ne güzel olurdu değil mi?

İnanın Sanat dili ile konuşan bireyler ekonomi alanlarda da başarılı olurlar..

Küçük bir örnek, sanat ruh ile donanımlı birey'in alışveriş kültürü bile farklıdır. Tutumluluğunu, gerekliliğini ve gereksizliliğini bilir..

Sanat'ın ülke'ye ekonomi katkısını görebiliyor musunuz?

Vurgulamak istediğim şey, Eczacıbaşı'nın ekonomist birikimlerini sanatla farklı şekilde pekiştirebilmesiydi.

Ailesine, sevenlerine baş sağlığı diliyorum..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..