Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '16

 
Kategori
Anılar
 

Sanat Güneşimiz Zeki Müren'in 85.doğum gününde şarkılarıyla andık

Sanat Güneşimiz Zeki Müren'in 85.doğum gününde şarkılarıyla andık
 

Sanat Güneşimiz Zeki Müren ( 1931 - 1996 )


Ünlü sanat Güneşimiz Zeki Müren ( D.6 Aralık 1931  – Ö: 24 Eylül 1996 ) yaşasaydı şimdi 85 yaşında olurdu. Onu anmak bir vefa borcudur.Ne yazık ki erken ayrıldı aramızdan. Doğumunun 85. Yılında müzisyen ve doktor sanatçımız Öztekin YÜCE onun şarkılarıyla 06.12.2016 akşamı Söke Belediyesi Çok Amaçlı Kültür Salonunda izlenmeğe değer bir gece yaşattılar.

Program saat akşam 20.00 de başladı. Salon bir hayli kalabalıktı. Gelenlerin çoğu tanıdığım, bildiğin insanlardı. Aralarında benim gibi emekli öğretmenler de vardı. Bu kutlu ve mutlu gecede Belediye Başkanımız Sayın Süleyman TOYRAN Başkan Yardımcısı Ahmet KARAKAŞ, Söke İşletme Fakültesi Dekan Yardımcısı Aziz BOSTAN, Söke Ticaret Odası Başkanı Haluk KUTLAY ve muhterem Eczacı Eşi Ayşe KUTLAY, Dr. Sevim ŞAHİN, İşadamı Kasım ÜZÜM ve salonu dolduran 300 ‘e yakın müzikseverler vardı.

Şef Dr. Öztekin YÜCE’nin programında Zeki MÜREN’i n ünlü şarkılarını sergilediler. Zevkle dinlediğimiz ve izlediğimiz şarkılar: Nihavent Peşrev’den sonra, Seni Sevmek Sana, Bir Demet Yasemen, Geçti Artık, SOLO: Cafer SEZGİN, ( dolgun sesiyle bol alkış aldı), Bülbül Aşıkmış Güle, Gözlerinin İçine, Solo: Selahattin ÖZDEMİR, ( Nefis sesiyle geceye ayrı bir renk kattı ),Gece Kirpikli Kadın, SOLO: Yusuf ASAR,( Gerçekten Yusuf  ASAR  Harika idi, benim için  güzel bir sürpriz oldu ), Tekrar Bana Dönsen, SOLO: Cemal ÖZKESİCİ ( Gerçekten    nefis bir tablo sergiledi, candan kutluyorum ), Tekrar Bana Dönsen,Yine SOLO: Cemal ÖZKESİCİ ( Gecenin yıldızı idi ),Yaşamak Zevki Verir, SOLO ; Gürgün KODRUK ( Bir içim kahve tadında bir  sese  sahipti,yürekten kutluyorum, Hayat Bazan Tatlıdır  gibi ZEKİ MÜREN’e  ait  23  şarkı ile  programı  bitirdiler. Harika bir gece yaşattılar ve bol bol alkış aldılar. Şarkıları Seslendirenlerden de  bir kaçını yazıyorum: Abdullah Uzun BEYCAN,Ali ÖZBAŞLI, Ayten ALP, Çafer SEZGİN, Feriha SEZGİEN, Hanife BATUR, Nuray AKÇAY, Saime ERSOY, Yusuf GÜNAL, Yusuf ESAR,  Selahattin ÖZDEMİR  gibi   güzel sesli sanatçılarvardı. Saz ekibinde ise: Ali MURAT / UT, Serdar HALAVUT / KEMAN, K-Tunay ŞENOL / UT,  Murat ARIKAN / RİTİM SAZ, ;Muammer ALTINKAYNAK /  KILARNEK ve Ayhan KISA  / KANUN ‘u ile geceye ayrı bir renk katıyordu.Hele KILARNET, KEMAN   UT ustaları  tebrike değerdi.  Aslında tüm  koro  tebrike değerdi.  

Programın bitiminde geceyi hazırlayan Şef Dr. Öztekin YÜCE ve tüm katılımcı ekibi bir hayli alkış aldılar. Ünlü sanatçı ve Sanat Güneşimiz ZEKİ MÜREN’i sevdiği şarkılarıyla bir kez daha ruhunu şad ettiler. Biz de Sevgili ZEKİ MÜREN’İE rahmetle anıyoruz.

Programın sonunda Belediye Başkanımız Sayın Süleyman TOYRAN ve İşletme Fakültesi Dekan Yardımcısı Sayın Aziz BOSTAN Konserdekiler adına Şef Dr. Öztekin YÜCE’ye birer demet çiçek verdiler ve tebrik ettiler.

Ben de böyle bir geceye gittiğim ve izlediğim için çok mutlu oldum. Başta değerli sanatçımız Şef Dr. ÖZTEKİN YÜCE ve cümle konserde görev alanları ayrı ayrı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum. Ünlü Sanat Güneşimiz ZEKİ MÜREN’i de bir kez daha saygıyla ve rahmetle anıyorum. Mekânı gül gülistan olsun. Ve şarkı olabilecek ufak bir dörtlüğü bir demetkaranfil niyetine armağan ediyorum:

O GÖZLER 

Geceme ahenk veren, mehtaptır o gözler

Ruhuma neşe katan kitaptır o gözler

Yaktı beni kül etti,  Âşık Kerem misali

Kara sevdama vuslat mihraptır o gözler…

Abdülkadir GÜLER

1-    Dicle Köprüsü ( Şiirler ) Çaba yayınlaürı - Ankara 1970

2-    Eylül Sonrası / Şiirler- Cumhuriyet Matbaası Söke-2016

Abdülkadir GÜLER

06 Aralık 2016-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..