Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '14

 
Kategori
Kitap
 

Sanat ve edebiyat dünyasında elli yıl böyle geçti .

Sanat ve edebiyat dünyasında elli yıl böyle geçti .
 

Evet / Elli yıl böyle geçti....


50. YIL KİTABIM ÇIKTI

Sanat ve Edebiyat Dünyasında 50 koca yıldır uğraş veriyorum. 1962 ‘den beri ilk olarak Diyarbakır’da çıkan Mücadele gazetesiyle yazmaya başladım. Daha sonra Anadolu’da yayımlanan birçok sanat ve kültür dergileriyle tanıştım. Sanat, edebiyat, şiir, öykü, deneme, makale, fıkra, Folklor araştırmaları, röportajlar, tarihi bilgiler ve kültürel yazılarım bugüne kadar yerel ve ulusal gazete ve dergilerde yayımlandı ve hala yayımlanmaya devam etmektedir.

Bunlardan bazıları Ajans Türk, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Ankara Edebiyat,Varlık, Hisar, Hareket, Töjre, Ayşe, Türk Kültürü, Tarla, Tohum, Toprak, Çaba, Çalı, Çağıltı, Çağrı, Çele, Çile, Defne, Dolunay, Alkış, Aykırısanat, Erciyes, Yeniden Diriliş, Filiz, Defne, Yeni Defne, Ilgaz, Eflatun, Gülpınar, Sevgi Yolu Bizim Ece, Kemalist Ülkü, Öncüler, Tay, Türk Folkloru, Türk Folklor Araştırmaları, Sivas Folkloru, Halk Kültür Pınarı, Sesimiz, Milli Eğitim, Milli Kültür, Kümbet, Kültür Çağlayanı, Maki Akköy Şehir, Beşparmak, Sarızeybek, Yeni Adam gibi dergilerde ve Anadolu’da yayıklanan birçok yerel ve ulusal gazetelerde, seçkilerde, sanat ve edebiyatla ilgili yazılarım yayımlandı.

Birçok sanat ve kültür adamlarıyla tanışma fırsatını buldum.Aralarında birçok samimi dostlarım da vardır.Sonradan bazıları vefat etti. Vefat edenleri saygıyla ve raehmetle anıyorum. Bu saeygındostlarımın eserlerinden, şiir ve yazılarından ve de görüşlerinden yararlandım. Birçok etkinlik ve sempozyumlara katıldım. Bildiriler sundum. Bu bildirilerim çeşitli kitaplarda yer aldı.

Şiirlerimin bir kısmı bestelendi ve bir şiirim ( Ağaç Dikin ) Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe kitaplarında ( Koza yayınları İlk Öğretim Türkçe IV ) yer aldı. Sanat ve kültür çalışmalarımla ilgili birçok ödüller aldım…

Bu yarım asırlık zaman içinde çalışmalarımın bir kısmını bir özet hamlinde 308 sayfalık bir kitapta topladım. Kitabım tertemiz bir kapak kompozisyonu ile Söke Cumhuriyet matbaasında günışığına çıktı. Temmuz 2014.Bunları torunlarıma, çocuklarıma ve sanatçı dostlarıma armağan ettim. Adı geçen kitabım yedi bölümden oluşuyor:

1-Abdülkadir Güler’in Hayatı ve Eserleri,

2-Abdüllkadir Güler’in Eserleri Hakkında Yapılan Yorumlar,

3Abdülkadir Güler’in Şiir ve Yazılarından Bazı Örnekler,

4-Şair Dostlarından Şiirler,

5-Abdülkadir Güer’in Bibliyografyası, ( Gazete ve Dergilerde )

6-Anadolu basınında Abdülkadir Güler için Neler Yazdılar,

7-Abdülkadir Güler’in Albümünden bazı belgeler ve Fotoğraflar.

Ayrıca “Elli Yıl Böyle Geçti “ kitabında zengin bir kaynakçaya yer verilmiştir. Kitabımda yer alan ve benim için yazı yazan ve yorum yapanlara sonsuz teşekkürler ediyorum. Böyle bir eseri hazırladığım için çok mutlu olduğumu belirtmek isterim.

Darısı dostlar başına olsun...

 

Abdülkadir Güler

25.07.2014- SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..