Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '18

 
Kategori
Deneme
 

Sanat Zevktir, Mutluluk Verme Dışında Görevi Yoktur

Sanat Zevktir, Mutluluk Verme Dışında Görevi Yoktur
 

İnsanlığa hizmet, hayatı kolaylaştırma, bireyleri geliştirme… Afrodit heykeli hangi sorunumuzu çözüyor anlamıyorum, hoşuma giderse bakarım hepsi bu.

Ben sanatın insanlara bir şeyler öğretmesini kabul etmiyorum, o zaman diğer bilimlere ne gerek var; bu, kâinat güzelini inşaatta çalıştırmaya benzer.

Sanat öğretmez hissettirir, ben bir kitabı hoşuma gittiği için okurum ki sadece hoşuma giden kitabı okurum. Bana zevk(keyif) vermiyorsa bilgi vermesin.

Sanat öğretir, ne öğretir, cebir problemleri mi?

Geçende bir şairle bu konu yüzünden papaz oldum, “Ben şiirlerimle toplumu daha iyiye ve doğruya yönlendiriyorum” diyor, herhalde bakanlar icraat yerine şiir okuyorlar.

Sanat kendiliğinden ışık yayan bir güzellik, sanatın amacı olmaz, sanatı işte şunu da sağlasın bunu da sağlasın diye belli amaçlara yönlendirmek cennetteki Adn ırmaklarıyla tarla sulamaktır.

Sanat deyince hoplayıp zıplamaya başlarım keyif dışında hiçbir şey aklıma gelmez. Benim anlamadığım şey bu sağladığı yeterli değil mi?

Sanat sanat içindir yerine sanat toplum içindir diyenler yüzünden ülkemizde doğru dürüst sanat yok; çünkü bu anlayışta sanat gelişmez, sanat zevkle gelişir.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..