Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sanatçı

Sanatçı
 

"Dudağında yangın varmış dediler
Tâ ezelden yaya koşarak geldim
Alev yanakları sarmış dediler
Sevda seli oldum taşarak geldim

Kapılmışım aşk ôduna bir kere
Katlanırım her bir cefaya cevre
Uğraya uğraya devirden devre
Bütün kâinatı aşarak geldim

Yapmak yıkmak senin bu gamlı ömrü
Ben gönlümü sana verdim götürü
Sana meftun olduğumdan ötürü
Sarhoş Neyzen olarak coşarak geldim
Neyzen Tevfik

Lokantada yemeği çok beğendiğimizde garsona teşekkür ederiz. Oysa, keramet "MUTFAK"ta dır... Bir şarkıyı şarkı yapan faktörlerin başında "GÜFTE", arkasından da beste gelir. Eğer güfte güzel bir beste ile taçlandırılmazsa şiir özelliğini koruyabilir. Onu, yeni bir ruh ile sanat yapan bestedir. Anlaşılacağı üzere bir şarkı: Güfte- beste-sunucu olmak üzere üç kişinin elinden çıkmış ise, burada güfte ve besteyi oluşturanlar sanatçı, sunucu ise adı üstünde sadece "SUNUCU" dur. Ancak, öyle sunucular vardır ki; işini sanat gibi başarabilirler. Onlar da sanatçı sayılabilir. Bu da çok az kişiye nasip olur. Uygulamada yapılan en önemli yanlış bazen bestecilerin haklarını teslim etmemektir. Altını çizerek belirtelim ki; "SANATÇI BESTEYİ YAPANDIR"

Yukarıdaki güfteyi, Sadettin Kaynak besteleyerek ölümsüzleştirmiştir. Beste kolay iş değildir. o nağmeleri yoktan var etmek yetenek işidir. Bu değerlerimizi sunucuların gölgesinde bırakmayalım.
..........................................................................................................................................................

Yaklaşıyor gün-begün ömrümüz son mevsime
Kimi şen bu âlemde kimi çekmede çile
Elvedâ diyeceğiz sonunda bile bile
Kimi şen bu âlemde kimi çekmede çile
y.Nalkesen'in güftesini, Selâhattin İnal bestelemiş. Bazen burada olduğu gibi güfte
ile beste birbirleri ile kaynaşır, belleklerde yaşarlar
.........................................................................................................................................................

Kimi dertten içermiş, kimi neşeden
Kimi ayrılıktan, kimi işveden
Kimi yar elinden, kimi şişeden

Kadehim kırılmış şişem artık boş
Sormayın ben niye sarhoşum sarhoş

Dostların meclisi donansın meyle
Skîler mestolsun tanburla neyle
Ey gönül cefaya tahammûl eyle
Kadehim kırılmış şişem artık boş
Sormayın ben niye sarhoşum sarhoş
Beste ve güfte: Y. Nalkesen
Burada olduğu gibi tanrı iki yeteneği birden aynı kişiye verebiliyor. Eserde duygu birliği oluşuyor.
...............................................................................................................................................


 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..