Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sanatsal Turşularım

Sanatsal Turşularım
 

ev turşusu


Merhaba,

Kış aylarını geride bıraktığımız bu günlerde yavaş yavaş turşu kavanozlarımız da tükenmeye başladı.Kala kala 2 minik, ama sanatsal değeri yüksek  turşularım kaldı. :) Aslında bu sene fazlaca üretim yapmıştım ama her yemeğin yanında turşu yiyen bir eşiniz var sa bu kadar kalması bile mucize sayılır. Çekinmese kahvaltıda bile tüketecek.:) Bu  İki kavanozu biraz daha özenli hazırladım. Havuçları çeşitli kalıplarla keserek görüntüde alışılmışın dışına çıkayım dedim. Fena da olmadı sanki. Aslında lezzeti görüntüsünden daha önde. Deneyince sizler de göreceksiniz. O yüzden de hemen tarifini veriyorum.

Tarifi: Turşuluk malzemeler iyice yıkanır. Salatalıklar bir kaç yerinden çatalla delinir. Biberlerin baş kısımları kesilir. Havuçlar, kelekler, acurlar kesilir. Temiz bir kavanoza yerleştirilir.Kavanozda boşluk kalmamasına dikkat edilir. Aralarına 4- 5 diş sarmısak, 5-6 adet nohut atılır.limon dilimleri yerleştirilir. (1 litrelik kavanoz için)

Derince bir kapta 1,5 litre su, 1 fincan  kalın turşuluk tuz karıştırılarak eritilir. Sonrasında kavanozlara dökülür. Üzerine kereviz yaprağı konup sıkıca kapağı kapatılır. Ters çevrilip ertesi güne kadar bekletilir. Tüketmek için 3 hafta beklenir. Afiyetle yenir.