Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Sandık açıldı…

Hiç öyle çalıya dolanmaya gerek yok, kestirmeden söyleyeyim…

Anayasa referandumu, % 58 “Niteliksiz çoğunluk” oyları ile sonuç “Evet” olarak çıktı.

Şimdi birileri çıkacak, “ % 58 ile % 42 şu demek” diye ahkâm kesmeye, sözüm ona “Sayıların dilini” konuşturma gayreti içerisine girecek.

Diğer bir grup, alınan sonuçları kendine göre yorumlayacak “Kazandık” diyecek…

Varsın herkes bir şey söylesin, ben de söyleyeyim, dilin kemiği yok ya…

Eğer dikkatinizi çektiyse, 26 Ağustos’tan sonra yazı yazmayı kestim, ne yazsak, ne söylesek, yazdıklarımızın da söylediklerimizin de kar etmeyeceği ortada. Millet kaptırmış gidiyor, “Al Allah delini, zapteyle kulunu” misali…

Bu sonuçtan sonra kime ne diyebilirsiniz ki? Ne anlatabilirsiniz?

Demek oluyor ki, herkes ama herkes hayatından memnun, bir ben ve benim gibi “Hayır” oyu verenler kaygılı…

Ben ve benim gibi düşünenlerin de kaygıları ”Kendileri için” değil, bunu biliyorum…

Önümüzdeki süreçte neler yaşayacağımızı da ancak “Yaşadıkça” göreceğiz. Şimdiden her hangi bir öngörüde bulunmamız, bunu dillendirmemiz de geleceğe yönelik bir fayda sağlamayacak bundan sonra.

Ancak millet olarak yaşayacağız ve göreceğiz…

Belki “Kaygılarımız” doğru çıkmayacak, belki de “Çuk” diye yerine oturacak.

Yazımın başında “Niteliksiz çoğunluk oyları” diye bir tanımlama yaptım… Bu tanımlama, yine yazım başında yazdığım gibi “Çalıyı dolanma” anlamında değil…

Önümüzdeki genel seçime kadar seçim yasasında her hangi bir değişiklik yapılmazsa, “Seçim barajı” düşürülmezse ve iktidar partisi, tüm iktidar olanaklarını da ortaya koyarsa, gelecek seçimde TBMM’deki sandalye sayısı bundan pek farklı olmayacağa benziyor.

İşte o zaman…

Tam da o zaman AKP iktidarı, istediği gibi anayasa değişikliği yapabilecek, cumhuriyet rejimi ve devletin nitelikleri ile ilgili hesaplaşmayı önümüze getirip koyacak.

Muhtemeldir ki o anayasa da referanduma gidecek ve yine “Niteliksiz çoğunluk” oyları ile kabul edilecektir.

İşte o zaman…

Tam da o zaman rejimin adı da değişebilir, devletin nitelikleri de…

İsterse iktidar “Niteliksiz çoğunluğun” oyları ile saltanatı da getirebilir, hilafeti de…

Çünkü; “Niteliksiz çoğunluk” ile her şeyi yapmanın “Mümkün” olduğunu iyice anladık. Sandıktan çıkan sonucun tek bir ifadesi var, o da bu…

Ancak son bir uyarıda bulunmak istiyorum…

Hiç bir zaman “Niteliksiz çoğunluğun” oylarına güven olmaz, olsa da sonuç vermez.

Umarım “İktidar” bu gerçeği dikkate alacak kadar aklıselim sahibidir.

14 EYLÜL 2010

 
Toplam blog
: 146
: 576
Kayıt tarihi
: 17.01.09
 
 

Yazacak belki bir çok şey vardır, ancak sadece "Yazmak en büyük tutkum" desem!... Sonrasında da zate..