Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '16

 
Kategori
Güncel
 

Sandıklı Belediyesi’nin örnek ‘ekmek’ uygulaması

Sandıklı Belediyesi’nin örnek ‘ekmek’ uygulaması
 

facebook'tan...


Bütün Türkiye'yi, hatta dünyayı ilgilendirdiği için burada yayımlıyorum.

Ülkede akıl almaz israf var… Bir yandan fukaralıktan, işsizlikten, hatta “açlık”tan, hatta ve hatta “kıtlık”tan şikâyet ediyoruz, öte yandan milyonlarca ekmeği çöpe atıyoruz.

Zaman (11/02/2012) gazetesine göre her gün 10 milyon, Sabah’a (10/02/2013) göre ise, 6 milyon ekmeği çöpe atıyoruz. İkisine de inanmayalım, ortalamasını alalım, günde 8 milyon ekmek çöpe atılıyor. Tanesi 1 liradan, her gün 8 milyon lira eder. Özel dikkat gerek, her gün, her gün 8 milyon lira veya ekmek! Nüfusumuz, 80 milyon civarında ve ekmek israfı 8 milyon...

Buna bir çare bulunamıyor… Hatta israf edilen ekmeğin değerlendirilmesi bile sağlanamıyor… Bu konuda, Sandıklı Belediye Başkanlığı –Afyonkarahisar- bir adım atmış. Büyük bir adım!

Facebook’ta bir resim paylaşılmış ve oradan haberim oldu. Ayrıntılı bilgiye ulaşamadım. Gördüğüm kadarıyla, elektrik direklerine, üzerinde “EKMEK TOPLAMA BİDONU” yazan madenî kutular asılmış.

Her şeyden önce, “ekmeğin çöpe atılması”nı önleyecek böyle bir uygulama için Belediye Başkanı Mustafa Çöl’ü tebrik ederim. Bu, başlı başına önemli bir hizmettir. Çünkü “ekmek” bizim için mukaddestir ve hiçbir şekilde çöpe atılmamalı, çöple ekmek aynı bidonda buluşmamalı. Ekmeği çöpte görmek normal bir Müslüman’ın içini acıtıyor. Tabii bunu yazınca, insanın aklına, “peki, ekmeği çöpe atan vatandaşlar Müslüman değil mi? Bunlar nasıl Müslüman?” soruları geliyor! Cevap verirlerse öğrenmiş oluruz.

Belediye Başkanlığı, toplanan ekmeğin nasıl değerlendirileceğini de herhalde düşünmüş, planlamış olmalı… Yukarıda, ülke çapında israf edilen ekmek sayısının, nüfusun onda biri nispetinde olduğu ortaya çıkmıştı. Aynı hesabı Sandıklı’ya uyarlarsak, 40 binlik nüfusuna göre, demek ki her gün 4 bin ekmek israf ediliyor.

Az bir sayı değil… Bunun nasıl değerlendirileceğini merak ediyorum. Bilgilendirirlerse ben de okuyucuları bilgilendirme imkânı bulmuş olurum.

Ekmek israfını önlemeyi veya israf edilen ekmekleri değerlendirme fikrini çok önemli buluyorum. Belediye Başkanlığına başarılar diliyorum.

Bu girişim, bildiğim kadarıyla Türkiye’de, belki de dünyada bir ilk!

Bu uygulamanın bütün Türkiye’ye, hatta dünyaya örnek olmasını temenni ve tavsiye ediyorum.

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..