Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '13

 
Kategori
Deneme
 

Sanma ki …

Sanma ki …
 

Benden


Bahar gelmişti sözüm ona ama güneş saklandığı yerden çıkmamıştı yol boyunca.

Yağmur  hızını azaltmadan devem ederken  güneşin saklambaç oynadığı yerden çıkmadığı bir akşamüzeri  geldim o sürgün yerine, Bodrum’a.

Yokuş başına geldiğimde balıkçının sözlerinin yer aldığı tabelayı her zamanki gibi yüksek sesle okuyup “merhaba” dedim.

 “Yokuş başına geldiğinde Bodrum’u göreceksin, sanma ki sen geldiğin gibi gideceksin. Senden öncekiler de böyleydiler, akıllarını hep Bodrum’da bırakıp gittiler”

Ve ardından, bembeyaz evleriyle çevrelenmiş masmavi koyla buluştu gözlerim. Mavinin, beyazın, begonvilin insanı büyülediği yere kavuşmanın heyecanını yaşadım.
 
"Eh nihayet yokuşun tepesine gelmiştik. Yüreğim çarpıyor. Tepedeki bir dönemeci dönünce, şırrak, gurrr diye Arşipel'in koyu, çividimsi mavisi ölçülmez açıklıklara kadar yayılıverdi. Durduğum tepeden sonsuzluğu seyrediyormuş gibiyim.

Halikarnas Balıkçısı, sürgüne gittiği Bodrum'u ilk kez gördüğünde hissettiklerini böyle anlatmış.
*
İşte sürgün yerimi seçmiştim ben de.

Kendi kendime vermiştim bu sürgün kararımı.

Gönüllü bir sürgündüm evet,  sözcüğün her anlamında.

Yağmurlardan  sonra çıkan güneşlerde  buldum kök salacağım  bahçeyi.
*
Ve ayrıldığımda yağmurlardan sonra toprağa tutunan bir sürgündüm  Halikarnas balıkçısının sürgün yerinde.. Kök salmaya başlamıştım bile..

Koyu mavilerde kopan fırtınaları seyredeceğim bir cam, çiçeklerimi yeşerteceğim bir bahçe ve kendim olabileceğim bir çatı bırakmıştım bu seferki ayrılığımda…

*
Nisan 2013 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..