Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '07

 
Kategori
Felsefe
 

Şans!!!

Şans!!!
 

Herkesin umudu vardır yaşadığı hayata dair ve insanlar umut ettikleri şeyler gerçekleştiği zamanda da şans sayarlar bunu.

Gerçekten şans mı, yoksa caba mı işte onu bilmiyorum. Gerçi şans diye bir şey var mı ben onu bile bilmiyorum.

Şans var mı hayatta???

Eğer ‘’var tabi’’ diyenler varsa bu şans denen şeyin bana bir kastımı var acaba???

Aslında ben bir şeyleri şansa bağlamaktan ziyade,istediğim şey oldu da şansım yaver gitti demek yerine ben bunun için uğraştım demeyi yeğlerim. Zaten umut edip çabaladığım şeyler olur,olmazsa da şansı suçlamam kendimi suçlarım ve biraz da Polyannacılık oynarım.

Belki Polyannacılık değildir benimkisi, ama pozitif yaklaşmayı tercih ederim şansızlık sayacağım durumlarda. Aslında kısmette bu varmış, hakkıma hayırlı olan buymuş demek ki derim.

Bizi bu dünyaya gönderen ve yaşamamız içi bir hayat veren Yüce Allah bizim için en iyisini düşünüyordur her zaman ve biz sevsek de sevmesek de başımıza gelen her şeyde muhakkak ki bir hayır vardır. Beni yaratanın benim için en hayırlı olanını nasip ettiğini de düşününce, zaten buna pozitif yaklaşmakta derim, polyannacılıkta derim hepside olur yani…..

İyide böyle düşünürsem şans nerde kalıyor???

Evet yine bazen ‘’ne şansızım ben ya’’ diyorum. Hatta benim ve sevdikelrimin başına gelen olayları şansızlığa yüklemek kolayıma geliyor. Ama bunu isyan nokatsına ulaştırmamak için ‘’her şeyde bir hayır vardır ya!!!’’ demeye çalışıyorum.

Bu kör olasıca ‘’ŞANS’’ veya adı her neyse o talih ya da talihsizlik diye nitelendirilen durumun başıma geldiği zamanlarda çok oluyor.

Bazen iyi bir şey oluyor ‘’şansım iyiydi’’ veya olmuyor ‘’şansızlığım işte benim’’ diyorum.Ama sonuçta başıma gelen her şey benim için hayırlı olandır demeye çalışıyorum ve isyan etmiyorum.

Ben şanslı bir insan mıyım peki???

Bazen ‘’evet’’ bazen de ‘’hayır’’…

Şanslı mıyım,değil miyim tam kestirmesem de, bildiğim ve bilmekten vazgeçmediğim bir şey var ki; iyi ya da kötü başıma gelen her şeyde bir hayır vardır. Özellikle de insanın nefsine ağır gelen bir şeyse karşılaştığım durum muhakkak ki beni yaradan benim için bunun en hayırlı olan olduğunu düşündüğü için başıma vermiştir.

İşte bu yüzden başıma gelen her şey için düşünürsem ben ‘’ŞANS’’lı bir insanım….

Sevgiler…..

 
Toplam blog
: 205
: 4593
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

86nın bir kış günü doğmuşum, belki de ondadır kışı çok sevişim .Hayatın gerçeklerini görüp nefret..