Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '08

 
Kategori
Sinema
 

Şans kapıyı kırınca

Şans kapıyı kırınca
 

Bir zamanlar bir televizyon kanalında “Şans Kapıyı Çalınca” adında bir yarışma programı vardı. Seçilmiş bir yarışmacı başarılması zor beceriler veya ezberler için uzun süre hazırlanır, yarışma akşamı stüdyoya ailece gelirlerdi. Yarışmanın armağanları oldukça iyiydi ancak hemen hemen hiç toleransı yoktu. Küçük bir hata sonucu herşeyi yitirirlerdi. Büyüklerin hayal kırıklıklarını önemsemezdim ama büyük beklentiler içindeki çocuklar babalarının veya annelerini başarısızlıkları sonunda yıkılırlardı. Çocukları üzdükleri için o yarışmayı sık sık RTÜK’e telefon edip şikayet ederdim.

“Şans Kapıyı Kırınca” bu yarışmayla başlıyor. Kuddusi Yurdum yiyeceklerin kalorilerini ezberliyor ancak yarışmada bir besin maddesi için 91 kalori yerine 90 kalori dediği için teselli ödülü ile yetinmek zorunda kalıyor. Bu ödül ailece Barbunya adlarına bir gezi... Barbunya dedikleri yer Küba gibi bir ada ülkesi. Kuddusi oranın başkanının ikizi gibi benzeri olunca kendilerini bir komplo içinde buluyorlar. Suikast beklentisi içinde olan başkan yerine bizimkini sürecek ve kendisi kurtulacaktır. Bunun için bizim aile ilk gittikleri salaş otelden alınıp, 5 yıldızlı otel sandıkları saraya götürülürler. Bizimkiler kendilerini tatilde sanarak dolaşırlar.

Bu filme 6 Şubat 2005’de sinemada gitmiştim, neredeyse 3 yıl olmuş. Şimdi olsa sinemada seyrettiğim akşam Milliyet Blog’da yazıp herkesle paylaşırdım.

Sinemada seyrederken kahkahalarla gülmüştük. Şimdi televizyonun başında seyrederken o tadı vermese de şirin bir film. Televizyonun başında seyrederken onlar çekirdek yemeye başlayınca bir baktım, ben de onlarla yarışıyorum sanki.

Ay çekirdeği, okey, Beşiktaş, duvarda Nuri Alço yazıları... Kimi güldüren kimi kahkaha attıran ayrıntılar.

Ferhan Şensoy iki rol oynuyor. Zeki Alasya kekeme papaz.... Barbunyalılar özel bir dil konuşuyorlar, elbette uyduma ve tanıdık sözcüklerle çeşni katılmış. Biz altyazılardan okuyoruz. Kekeme papaz konuşurken altyazılar da kekeliyor. Televizyonlar filmlerin altyazılarını biraz kibarlaştırırlar, ancak bu filmin altyazıları orijinal olduğu için çözümü kimi yazıların üzerin bant koyarak bulmuşlar.. Filmin her tarafına yayınlan el işaretine dokunmamışlar. Dokunsalar filmin bir anlamı kalmaz diye düşünmüşler.

“Şans Kapıyı Kırınca” sevimli bir senaryo ve çok iyi oyuncularla eğlenceli bir film.

Film hakkında:

Şans Kapıyı Kırınca

Yönetmen/Senaryo: Tayfun Güneyer

Oyuncular:
Ferhan Şensoy
Zeki Alasya
Rasim Öztekin
Necmi Yapıcı
İlkay Saran
Asuman Dabak
Fethi Kantarci
Alev Gezer
Ayça Tekindor

Filmde küçük rollerde de Memet Ali Alabora, Tamer Karadağlı gibi tanınmış oyuncular oynuyor:

Yapım yılı: 2004

Ankara, 15 Ocak 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..