Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Aile ve Çocuk Danışmanı Burcu Polatdemir

http://blog.milliyet.com.tr/yasamsenin

09 Mart '16

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Şans sizi de bulsa ya

Şans sizi de bulsa ya
 

Kendinizi şanslı bulur musunuz..Hayatınızda çok şanssızım dediğiniz  anlar oldu mu peki..

Böyle zamanlarda genel olarak bir şeyleri suçlama eğiliminde olur insan..’Zaten bende şans olsaydı’ ya da ‘Şu kader bir bana gülmedi’ gibi yorumları çoğumuz duymuş ya da hayatımızın belli dönemlerinde kullanmışızdır.. Peki bu bize sözsel olarak bir rahatlama verse de bizi tatmin eder mi.. Elbette ki hayır.. Genelde bir sonraki yaşadığınız ve kendinizi çok şanssız bulduğunuz diğer bir ana kadar devam eder durur.. Sizce şans ya da talih ,bereket  neye benzer? Değişik kültürlerde farklı sembolleri vardır birçoğunuzun bildiği gibi..Amerika’da at nalı birçok evin girişinde asılıdır,uzaklara bakarsak Çin’de evde bambu yetiştirmek şans ve bereket getirir ev sahibine.. Mesela dört yapraklı yonca bulan bir İrlandalı kendini uzunca bir süre mutlu hissedebilir..Peki bunlar sembolleri…Bize ne yapar şans? Şanslı bulduğunuz kişi bunun için sizden farklı ne yapmıştır hiç düşündünüz mü…Ya da doğuştan mı gelir tam da  ‘doğuştan şanslı’ Türk deyimine uygun olarak..

Aslına bakarsanız bir dönem okuduğum ‘yaşadığınız şeyleri siz hayatınıza kendiniz çekersiniz’  türünden okuduğum yazılara inanmayı bırakın oldukça şaşkınlıkla karşılardım çünkü anlayamazdım bir insan istemediği bişeyi yaşamayı nasıl seçer tahmin edersinizki herkes bir gün büyük ikramiye biletinin kendisine vurduğunu hayal etmiştir ama söyler misiniz kim başına kötü bir şey gelmesini seçmiş olabilir ki.. Ee bu şans denen meret markette ,mağazada satılan bir şey de değilki halka hizmet ulaşıp alalım.. Tüm bu mevzularla meşgul olurken aslında ne kadar hassas konulara değindiğimin farkında bile değildim..Ta ki geçenlerde okuduğum bir haberde hayatımızdaki  olaylar zincirinin nasıl bir kurgu içinde olduğunu farkedene dek.. Maddi konuda oldukça zorluklar çekerek  çalışan bir arkadaşımız diğer bir arkadaşının müşkül durumda olmasından duyduğu üzüntüyle etrafına borçlanmış  onu bu durumdan kurtarmak için.. Uzun süre borcu ödenemediği gibi bu kimsesiz arkadaşının vefatı onu maddi olduğu kadar manevi olarak da oldukça zorlamış.. Fakat talihe bakın ki hiçbir karşılık beklemeden yapılan bu davranışta yardım eden taraf, vefat eden arkadaşının çok önemli bir mirası bilmeden beklediğini ve varisi olarak sadece bu arkadaşına bıraktığını öğrenmiş.. Ve hayatının geri kalanında neler yaşayacağı tahmin edebileceğiniz üzere yine kurgular zinciri.. Şimdi sizce bu şans mıdır? Kimimize göre evet tam da budur .. Kimimize göre de tanrının bir  hediyesi olabilir yaptığı davranış karşılığında..

En başında da belirttiğim gibi yaşadıklarımızı biz çekeriz derken sahiden öyle mi olur diye düşünürken  dönem dönem bunu doğrulayan olaylar başıma geldiğini de hatırlamıyor değilim .. Örneğin, ’ben şanslıyımdır biliyorum bu olay benim lehime sonuçlanacak’  diye kalkıştığım işlerden beklemediğim kadar olumlu sonuçlar,’bilmem ki beklediğim gibi olur mu kesin bir maraz çıkar dediklerimde de tam da bunlarla karşılaşırım.. Oldukça değişik geliyor kulağa öyle değil mi..

Aslında insanoğlu yani bizler enteresan varlıklarız başımıza gelen her şey  tarafımızdan güzel karşılanırken  kötü şeylere tahammül gösteremeyiz ..Tahammülü yüksek olanlara da eski tip ya da saf etiketleri yapıştırırız.. Kötü çirkindir çünkü hoş karşılanmaz.. Ama bize neler  öğrettiklerini neler kazandırdıklarını ancak yıllar geçip olgunlaşınca görmeye vaktimiz olur ne yazıkki.. Bazen derim ki keşke bu olayın bana öğrettiklerini daha önce görebilseydim ama o zaman da bu olgunlukta değildim ki.. Çelişikiler bileşkesi.. Ben Burcu olarak şu an bulunduğum yaşa gelirken yaşadığım olumlu ya da olumsuz tüm şeyler beni ben yapan her şeydi.. Kimi buna şans dedi kimi talih kimi de çalışkanlık,heves ya da tecrübe..Ama hayata nasıl bakarsak bize onu verdiğini iyiki bu yaşlarımda öğrendim.. Aynı enerji gibi sevgili okur.. Hani karşı tarafın enerjisini beğenmedim dersiniz ya ne biliyim şu ya da bu olumsuz hisleriniz karşı tarafa geçmez mi zannederiz acaba.. O zaman büyük yanılgı içindeyiz..Geçer daha da ileri gider bir de size yansır ya daha beteri.. Ya  da birini çok seversiniz kanınız kaynar işte bu dersiniz bu tam benim kafadan.. İşte bu da geçer karşı tarafa..Burdaki duygu alışverişi mutlu eder de diğeri değil maalesef ki..Şanslı olmayı da biz enerjimizle destekleriz tamam hayatın içinde oldukça kötü tecrübeler yaşamış binlerce insan vardır eminim ama inanın onlar da yaşadıklarının karşılığını ilahi adalet olarak alırlar..Ben hayatım boyunca buna inandım bir konuyla ilgili talihiniz tarafından sınava tabi tutulmuş hissediyorsanız bunun mutlaka bir mükafatı olacaktır çünkü tüm düzen bu adalet dengesi üzerine kurulmuştur..Etrafımızda bulunan kişilerin yaşadığı   talihli bir olay sadece şansla nitelendirebilinir mi buraya kadar ki konuşmalarımızın sonucu olarak..Hayatın inişleri ve çıkışları olduğunu varsayarsak biz sadece birilerinin sadece çıkışlarını görmeye eğilimli oluyor olabilir miyiz..Sürekli başkalarının şanslı olup bizim şanssız olduğumuzu düşünürken de kendi hayatımızda yaşayacak olan güzellikleri görmemeye daha eğimli olmaz mıyız...

Hayat  ne istersen onu verir derken de bu yaydığımız enerjidir,düşüncedir,bakış açısıdır.. Sosyal medyada ya da günümüzde hiçbir çaba harcamadan delice hayat yaşayanları görüp ‘sizce şimdi bunlar şanslı değil de nedir’ diyenleriniz de olacaktır elbet.Ama cevabım aynı olacaktır hayatta çoğu kişiye göre şans sadece para değildir,her istediğine düşüncesizce sahip olmak değildir,tuzu kuru olarak yaşamak da değildir..Örnekler çoğalır belki ama hayat  tam anlamıyla ne istediğinizdir şikayetleriniz serzenişleriniz değil..

’Yolladıklarını beğenmedim yenisini gönder ‘ dedikçe sınavınız bir türlü bitmez.. İsterseniz kendinizi dünyanın en şanslı insanı hissedin bu aynıdır. Çok şanslı olmak bir çeşit kutsanmışlık olarak görüldüğü için onu sadece buna minnettar olan kabullenen insanlara hediye edilir bu da kişinin bakış açısıdır bir dış güç değil.. Nasıl bakarsanız onu görürsünüz.. . Tam anlamıyla öğreneceklerinizi  öğrenip yüzleşene dek.. Olumsuz ,şanssız her talihsizliği de çektiğinize inanıyorsanız etrafınızda kendini manevi olarak şanslı bulduğunu söyleyen ya da şanslı bir hayat yaşadığını düşündüğünüz insanları izleyin derim..Hayata bakış açılarındaki farkı görmüş olacaksınız.. Hepinize iyi haftalar..

 
Toplam blog
: 82
: 140
Kayıt tarihi
: 12.04.15
 
 

Çocukların duygu ve davranışlarının sonuçlarından yola çıkarak ,çocuğun ruh dünyasında oluşan değ..