Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Şans treni beklediğiniz peronda durduğunda, o trene binmek veya binmemek."

Şans treni beklediğiniz peronda durduğunda, o trene binmek veya binmemek."
 

Treni kaçırmayın!


"Şans treni beklediğiniz peronda durduğunda, o trene binmek veya binmemek." İşte mesele budur!

Şans kavranması ve açıklanması zor bir kavram.

Bir filozofa sormuşlar: "Şansa inanır mısınız?"
Filozof cevaplamış: "Yoksa sevmediğim insanların başarısını neyle açıklardım." Bu da bir bakış açısı tabii…

Şansı fırsatların ayağımıza kadar gelmesi şeklinde ifade etmek istiyorum, ben. Konu fırsatlar ve menfaatler olunca, herkesin kendine göre rasyonel bir aklı olmasına rağmen uygulamada hedef ve amaç sapmalarıyla karşılaşmak mümkündür. Sanırım birçok kişinin böyle bir deneyimi vardır. En azından ben kendi adıma birçok defa eksen kayması yaşadığımı itiraf edebilirim.

Sizi o trene binmeye alıkoyan gerekçeleriniz nedir bilemiyorum, benimkiler sanırım duygusal nedenler. Yani, şans kapımızı çaldığında, ona hazırlıklı olmak gerekiyor.

Bazı düşünürlerin bu konudaki ifadelerine bakalım isterseniz:

"Fırsatlar iyi odaklanmış zihinlerin değerlendirebilmeleri içindir." Louis Pasteur.

Heredot ise: “Olaylar insanlara bağımlı değildir, insanlar olaylara bağımlıdır" derken, olayların iyi değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

"Sadece içlerinde mucize taşıdığına inanan insanlar muhteşem başarılar kazanabilirler." Bruce Barton'a ait bu ifadeden anladığım; hayata pozitif bakabilen ve hedefi olan kişilerin fırsatları değerlendirebilecekleri.

Kısacası: Şans treni beklediğiniz peronda durunca binmeye hazır olun!

Değerlendirebileceğiniz bir çok şansınız olsun.

Not: Yazım goglar.blogspot.com aderesinde Yelda S. ismiyle yayınlanmıştır.

 
Toplam blog
: 9
: 562
Kayıt tarihi
: 06.11.09
 
 

Söz uçar yazı kalır. İktisat mezunuyum. Bir ithalat-ihracat firmasında çalışıyorum. Kisisel gelisim..