Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Şanslıydım ki Bursa’ daydım…

Şanslıydım ki Bursa’ daydım…
 

İşim gereği, bazen Ankara dışında oluyorum… Genelde hiçbir yeri görmeden de gerisin geri dönüyorum… Çünkü bir plan dâhilinde ilerlememiz lazım… Arada derede boş biran bulursam da en yakınımda ne varsa oraya doğru yol alıyorum… Bu sefer böylesi bir çabaya girmeden, yaptığımız projeyle örtüştüğü için, birkaç yeri zahmetsiz görebildim…

 

Şanslıydım ki Bursa’ daydım… Osmanlı’ya başkentlik yapmış ve dokusunu hala koruyabilmiş bir şehir burası… Birçok yapısı şimdi de kullanıldığı için bize kadar ulaşmış…

 

Aslında gezmek için gelmiş olmayı ve bir ay zamanımın olmasını öyle çok isterdim ki…

 

Gördüğüm yerler içinde en çok Ördekli Kültür Merkezi ve Bursa Kent Müzesi farklı bir yer buldu bende…

 

Ördekli Kültür Merkezi önceden hamammış… 1386’ lı yıllarda yapılmış… Şu an ise çok amaçlı kültür merkezi… Osmanlı şifa çayı diye bir çayları var… Zencefil, havlıcan, hibiskus, ıhlamur, karanfil, limon, portakal, tarçın, elma ve kekik var içinde… Balla servis yapılıyor… Manisa mesir macununun sıvı hali sanki… Çok sağlıklı, lezzetli ve içerken çok keyif alıyorsun…

 

Bursa Kent Müzesi çok güzel… Üç katlı… Her katı birbirinden etkileyici… Balmumu heykeller… Canlandırmalar… Müzeyyen Senar’ın ses kayıtları...  (İki-üç defa “Benzemez Kimse Sana” yı dinledim… Ses kayıtlarının başından ayrılmak çok zor geldi.)  Zeki Müren’ in giysileri… Nazım Hikmet’ in fotoğrafları... (Yatar Bursa Kalesinde şiiri…) Uludağ… Hamam kültürü… Karagöz ve Hacivat… Bodrum kattaki “El Sanatları Çarşısı”… Burada gezerken canlandırma olduğunu unuttum... Oturup kahve içecektim neredeyse :) …Bu çarşıyı gezerken kendimi o zamana gitmiş hissettim…

 

Daha önce yolumun düştüğü şehirlerdeki kent müzelerine gitmediğime çok pişmanım…

 

Birkaç yerde olsa gördüm, yüzyıllık çınar ağacının altındaki minik taburelerde oturup çay içtim... Ama doyamadım buralara… Umarım başka bir zaman yine gelir, bu havayı içime çeker, açık hava müzesi Bursa' yı doyasıya yaşarım…

 

Gezdim bile diyemiyorum… Sadece baktım diyelim… Neredeyse bir elin parmakları kadar bir liste çıktı sadece…

 

1-Fabrika-ı Hümayun(1852’ de, sarayda kullanılacak halı ve kumaşları üretmek için devlet eliyle kurulmuş…Şimdi meslek yüksek okulu)

 

 2-Bursa Mülkiye İdadisi(Şuan erkek lisesi… 1883' te Sultan Abdülhamit zamanında kurulan idadilerden, Atatürk de bunlarda yetişmişti.)

 

3-Belediye Binası (1879' da Ahmet Vefik Paşa zamanında yapılmış… Belediye binası olarak kullanılmış. Osmanlı konaklarını çağrıştırıyor.)

 

5-Tayyare Kültür Merkezi(Cumhuriyet tarihinin ilk modern sinema-tiyatro-konser salonlarından 1932’ de hizmete açılmış… Şuan hala kültür merkezi…)

 

6- Bursa Kent Müzesi(Hayranıyım kendisine…)(Valilik-Defterdarlık-Kent Müzesi aynı avluda toplanmış 1926 yılında adliye olarak yapılmışlar.)

 

7- Saat Kulesi(Sultan Abdülaziz döneminde (1861-1876) yapılmış. Yakınında Osman Gazi ve Orhan Gazi’ nin türbesi var… İstiklal Savaşı Şehitleri Anıtı ve yanında Yunan işgalinde şehit olan 11 askerin mezarı da burada...)

 

8-Ulucami(1396-1400 yıllarında I. Beyazıd tarafından yaptırılmış ve Kozahan (Buradaki ipekler dillere destan… Daha önceki yıllarda Bursa’ dan ipek fular aldığımdan ve evin her yanından fular fışkırdığından almak içimden gelmedi… Ama avludaki çay bahçelerinde dinlendim.)

 

9-Ördekli Kültür Merkezi(Buram buram tarçın ve karanfil kokusunu hala hissediyorum.)

 

10-Haraççıoğlu Medresesi( Burası şuan Osmangazi Belediyesi’ ne ait sosyal tesis…16.yy da tekkeymiş… 1852’ de medrese olmuş… İçeride bir kütüphanesi var…Bağışlarla 2000’ i bulmuş kitap sayısı… Edip Cansever’ in şiirlerinden birkaç tane okudum… Bekir Yıldız' ın kitapları vardı… Sahipsizler-Dünyadan bir atlı geçti-Kaçakçı Şahan-Daha nice yazar ve de kitapları…Burada sonbahardan itibaren çeşitli konularda seminerler veriliyor gönüllü öğretim üyeleri tarafından… Burayı vakfederken eğitim amaçlı kullanılması istenilmiş ve bu nedenle buna dikkat ediliyor… Kumda kahvesi meşhur…)

 

11- Sümbüllü Bahçe Konağı: ( 1921 yılında Bulgaristan' dan göç eden Vehbi Rasim Dağlı tarafından yaptırılmış... 2006' dan beri de kamulaştırılmış ve kültür merkezi olarak kullanılıyor...)

 
Toplam blog
: 58
: 484
Kayıt tarihi
: 04.01.12
 
 

Kendinin farkında olmakla başlar herşey.  Akar giderken birşeyler insan tutunmak ister hayata. Bu..