Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '13

 
Kategori
Güncel
 

Sansür neye yarıyor?

Sizleri bilemem ama ben fena sıkıldım şu sansür uygulamalarından; eski Türk filmleri bile sansürleniyor arkadaş!

Adam efkarlı bir vaziyette sigara içiyor, içemez mi yani? İçkisinden bir yudum alıyor, alamaz mı?

Sanki bu ülkede hiç sigara, hiç içki içilmez gibi; neyi mozaikliyorsunuz allah aşkına?

İşin, bana göre, en can alıcı tarafı ise mozaiklenen alan asıl pat diye dikkati cezbeden; mozaiklenmese insan adamın efkarını hissedecekken bütün dikkat mozaiklenen nesneye kayıyor, daha çok dikkat çekici oluyor ey sansür diye tutturanlar!

Reklama girmesin diye araba markasını buzla, sokaktaki minicik bir dükkan adını, kağıt mendili, cep telefonunu; yetmiyor şekerim, silah, bıçak, cinayet falan dışında sanki her şey yasak!

TRT’nin son sansürlediği ise bir heykel; Michelangelo’nun Hz. Davut heykeli!

TRT’nin açıklaması ise şöyle: “TRT bir aile kanalıdır”!

Hımm, normal bir Türk ailesinde çakma bir Hz. Davut heykelciği olamaz yani, çıplak bir heykel de görmemişlerdir, çıplak bir insan da… Ailenin namusuna aman halel gelmesin!

(Film gece yarısından sonra +13 uyarısıyla ekrana geliyor üstelik!)

******

THY’nin içki yasağının dayandığı gerçek ne ise sansürlenen sırt dekoltesinin, köprücük kemiğinin, 1500’lü yıllarda yapılan heykelin nedeni de aynı; kılıf uydurmaya çalışmak mozaiklenen içki bardağının “içki bardağı” olduğunun ayrımına varamayacağız varsayımı kadar anlamsız!

******

Ayak bileğimden ameliyat olalı beri televizyon ile daha bir kaynaştık, dolayısı ile O Ses Türkiye yarışmasının finaline doğru bazı bölümlerini izledim ve sonuç inanılmaz hayal kırıklığı oldu.

Yarışma birincisi seçilen Mustafa Bozkurt bana şunu gösterdi: Özel bir ses renginin, kalitesinin farkında olmayan kişilerin salt bir Ahmet Kaya özlemi ile Ahmet Kaya şarkıları okuyan bir yarışmacıya oy verdiklerini…

Bir ses yarışmasında dahi ses değil de ideoloji ön plana çıkıyorsa, ki öyle, siyasi platformda bireysel seçimler yapmalarını beklememek gerek!

Ki, zaten öyle!...  

 

http://twitter.com/Gulgunkaraoglu

gulgun_2006@hotmail.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

En kısa zamanda eskisinden daha sağlıklı olarak, normal yaşantınıza kavuşmanızı diliyorum.En büyük zenginlik sağlık diyoruz ama ancak onu kaybedince değerini anlıyoruz...Sevgi ve selamlarımla...

Nur Eşmeli 
 24.02.2013 21:01
 

Öncelikle geçmiş olsun. Paça çobası içersen, iyileşmeni hızlandırmış olursun:)Sigara sansürüne gelince: Ben, küçükken Red Kit'in ağzında sigara vardı.ABD'de yapılan bir araştırma sigara yakan birini gören tiryakilerin sigara yaktığını gösterince, önce Ret Kit'in ağzındaki sigarayı silip saman çöpü koydular yerine. Sonra abartıldı gitti...Yarışmaya gelince, anlamadığım bir yarışma, yarışıyorsun ama birinci olunca bile kazanmıyorsun!Bir şey kazanmamak için yarışmayı anlamsız buluyorum:)Eskilerde artist yarışması olurdu, kazanana film yapılırdı,ya da ses yarışmasında plak. Bu yarışmayı düzenleyenler, kendi parayı kazanıp, kimseye bir şey vermiyor! Eline ve ayağına sağlık:))diliyorum.

Zühal Ekinci 
 20.02.2013 13:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1269
Toplam yorum
: 4372
Toplam mesaj
: 226
Ort. okunma sayısı
: 1318
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster