Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '13

 
Kategori
Siyaset
 

Santiago Apoguindo bir Türk!

Santiago Apoguindo bir Türk!
 

Şili`nin başkenti Santiago’da Apoguindo Caddesi Novigod Parkı’ndaki Atatürk Anıtı


AKP’nin Kızılcahamam’da yerel seçimlerle ilgili 20. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı Asya Termal Otel’de devam ederken: ben Yüksel Özkasap’ın seslendirdiği, ”Tuh Allah belanı versin Cafer ”türküsünü dinliyorum.

Bu Türkü Afşin yöremize aitmiş!

Sözlerini Âşık Mahzuni Şerif yazmış ve Bestesi de Mahzuni’ye aitmiş!

Âşık Mahzuni Şerif’in adını duymuş, şiir ve bestelerini dinlemiştim.

Lakin hakkında çok şey bildiğim söylenemez.

Erdoğan Kızılcahamam kampında AKP’lilere ahkâm keserken ben bu türküyü niye dinliyorum?

Vallahi ve de Billahi sebebini bende bilmiyorum…

Tamamen tesadüf olabileceği gibi bir işaret, bir mesaj da olabilir.

Kim bilir?

Bizde öyle güzel, öyle anlamlı deyim, özlü söz var ki bu tesadüfe “Söyleyene değil söyletene bak” deyimini  “dinleyene değil de dinletene bak” diye Değiştirebileceğimiz örnek olabilir.  

Bu güne kadar, kimseye beddua etmediğimi, ifade etmek isterim.

Ben beddua etmedim de Âşık Mahzuni Şerif kime niçin “Allah Belanı Versin” diye beddua ediyor?

Cafer de Kim?

Doğrusu “ Meraklı Melahat’tan”(Ayşen Guruda’nın kulakları çınlasın) daha çok merak ettim…

Siz olsanız merak etmez miydiniz?

Cafer’in şahsında, hangi hana, hakana, beye ya da ağaya selam gönderiliyor?

Hem de bestelenecek makam ve nota eklenecek ölçü, kalıp ve şiirsellikte.

Muhatap her kimse, taş gediğine cuk diye oturmuş.

Anadolu Türkmenleri kanı ve canı pahasına kurdukları devletlerinde tarih boyunca haksızlığın, dışlanmanın ezikliğin yaşamış.

Taaa Selçuklu hükümdarı II Keyhüsrev ‘in başa geçmesiyle birlikte Anadolu Türk’ü devlet yönetiminden dışlanmış.

Osmanlı döneminde de I.Murat’la Devletin Türksüzleştirilmesi süreci hızlandırılırken

Fatih Sultan Mehmet’le birlikte doruk noktasına ulaşmış.

Ben Yüksel Özkasap’ı dinlerken, siz Kızılcahamam kamp konuşmalarını dinleyin ve de izleyin!

Ne demek istediğimi o zaman daha iyi anlayacak, endişemi daha açık görecek ve hissedeceksiniz.

Selçuklu İmparatorluğu döneminde, Selçuklu kanunnamesine göre; anne ve babadan Türk olmayan, Devletin başına geçemez-miş!

Bakın,  Şili'de bile başkent Santiago'ya herkesin örnek alması için Anıtı dikilen Atatürk bize ne tavsiye ediyor?,

“Muhterem milletime tavsiyem odur ki, sinesinde yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki ve vicdanındaki cevher-i asliyi çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an vazgeçmesin!”

Necip Türk Milleti, bu tavsiyeyi niçin Altın Çerçeve ile çerçeveletip duvarına asmaz? Ve de niçin bu tavsiyeye hiç kulak asmaz?

Bu soruyu kendi kendine sormanın tam zamanı değil mi?

Ben yazıya son soru işaretini koyduğumda Yüksel Özkasap’ta son kıtayı seslendiriyordu

” Mahzuni der çile dolum, Bir mintanım bir de çulum, Kan ağlıyor Anadolum, Tuuuuuuuh Allah belanı versin Cafer…

 
Toplam blog
: 380
: 438
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Karanlığın düşmanı Işık! Gecenin zifiri karanlığı, şafak sökerken yerini, ufukta yükselen Güneş Işı..