Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Çalışkan Adem / Mustafa MUMCU "ANISINA"

http://blog.milliyet.com.tr/caliskan

11 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
22180
 

Şapkalı “” nasıl yapılır?

Şapkalı “” nasıl yapılır?
 

Türk dil kurumuna aykırı hareket ederek değerli bir dostuma Sevgili Mustafa Mumcuya, kârını diyeceğime, karını demişim.

Mizahi ifadesinden dolayı ve evli olmamasından dolayı alınmadım.

Ama yorumlarda gördüm ki sevgili dostum İzmir mavilim “ûfuk” u harfine özellikle şapka koydum J ve sevgili arkadaşım “Ârif” ağabey özellikle onunda “a” harfine koydum J şapkalı a’yı nasıl yapacaklarını bilmiyorlarmış…

Hatta sevgili ufuk Mustafa ağabeye sormuş, öğrendim sanmış ama unutmuş bana e-mail attı.

Yahu ben sevgili mumcudan öğrendim ama unuttum şunu bana bir anlatsana demiş.

Aradım, gecenin bir yarısı bilgisayarını açtırdım ve bilgisayarında nasıl şapkalı “” yapması gerektiğini anlattım.. uygulamalı olarak..

Açıkça da ifade ettim BLOG haline getireceğim ve bu durumu da Peçeli, adı sanı olmayan, kim olduğu bilinmeyen, arkadaşımıza duyuracağım dedim.

Bakarsınız yorum yapar, vay cahiller şapkalı “â” nasıl yapmaları gerektiğini bilmiyorlar bunu da blog’a taşıyorlar diyebilir J

Varsın desin, bende ona şapkasız “HEEEEEEEEEEEEEEE” der birazda güler geçerim…

Gelelim sadede işin aslını sorarsanız şapkasız ifadesini sevgili Arif ağabeyimin en son yazdığı yazıyı okuyuncaya kadar bende nedir ne değildir bilmiyordum.

Sonra bilgisayarda 30 sn denemede olayı çözdüm, bilmeyen dostlarımla da paylaşmak istedim.

Bilgisayarınızın Shift tuşuna basılı tutun… aynı anda üstünde şapka olan 3 numaralı tuşa başın…. Sonra her ikisini de bırakın ve “A” harfine basın…

Göreceksiniz ki şapkalı “â” karşınızda….

Sevgilerimle

Çalışkan adem / Adem ÇALIŞKAN

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Adem Bey mümkün olduğunca düzgün yazmaya çalışırım yazılarımı.Türkçe'yi katletmemek tek dileğimdir.Fakat şapkalı Â yapmayı klavyede bir türlü becerememiştim.Şapkalı 3 ile bir alakası olduğunu anlamıştım ama yinede yapamamıştım.Küçük bir konu olduğu içinde hiç araştırıp soruşturmamışım bugüne kadar.Ne iyi etmişsiniz böyle bir yazı yazarak.Çok faydalı oldu teşekkür ederim.selamlar,sevgiler...

Murat GÜLCEK - Yakamoz35 
 15.08.2008 16:13
Cevap :
al işte bir tane daha kendinden emin, içinde ki durumu acıkca ifade eden yürekli b ir insan... Sevgili arkadaşım bilmemek değil, öğrenmemek ayıpmış... bilmeyen o kadar çok insan var ki.. ama acıkca ifade etmekten kaçınıyor bu insanlar.. Sevgiler cesur yürek.  15.08.2008 17:03
 

Hiç kimse okuduğunu tam anlamamış demek ki! Bu yazı kimin yüzünden yazıldı hı? Kimin? İzmir Mavilim'in. İyi de o halde neden o kadıncağıza edilmiyor teşekkürler de sana ediliyor anlamıyorum! Üstelik daha özel isimlerin büyük harfle yazılacağını bilem bilmiyorsunuz daa...yok şapkalı a, yok şapkasız A. Yani haksızlığa gelemiyorum, yoksa kadını tanıdığımdan felan değil. O kadar kararsızlardan hiç hazzetmem; adını diyom; İzmir mi, mavi mi, yok bi de Körfez diyor, Bursa diyor, yani ne bileyim saçma sapan selamlar yazıyor, takmış bi de maviye! Ne desen yanıt hazır; mavi. Kadın gitmiş tuğlalar bile maviydi diye iddia etmiş. Cık cık cık, olacak şey mi allasen. Böylelerini de yazar diye kabul ediyolar. Neyse, akşam akşam sinirim bosuldu. Yoksa.. hadi, sevgiler masmavilerle. Ay ben ne yasdımmm, silinmiyo da; hep bu kadın yüzünden; nasıl da bulaştırmışsa maviyi:)

derinmavi.. 
 12.08.2008 19:32
Cevap :
Kuzum bir kıskançlık mı seziyorum :) Yahu blogun oluşmasına vesile olan sensin emmeeeeee bilgiyi veren benim... nolcek şimdi heeeeeee :) Mavilim mavişelim :)  12.08.2008 20:58
 

a^ a^ parmağım şişti abi yaaa, böyle sağa sola kaçıyor,eksik bilgi veriyorsun galiba:-))Ben en iyisi her tehlikeyi göze alıp Mustafa abiye sorayım, daha kesin olur.Selamlar....

Arif ÖĞÜTÇÜ 
 12.08.2008 13:14
Cevap :
Abi hala anlayamadım diyorsan pes yani... Bu yorumuna mustafa ağabney kesin yorum yapacaktır :) hazırla kendini, kolla kendini :)  12.08.2008 13:22
 

Bazen şapka olup olmaması bir şey farketmiyor. Böyle anlar, durumu kurtarıyor. Örneğin; "Bu sene çok karlı geçti." cümlesindeki gibi politikacılar, bürokratlar ve tabiat el ele vermiş bu cümlenin iki şekilde de doğru olması için çalışmışlar. Son yıllarda "kar" her iki anlamı ile de azalıyor. (Hatta hiç yok.) Bu arada; bize kar-ı unutturan politikacı, bürokrat ve tabiata teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.

Murat SEVGİ 
 12.08.2008 13:01
Cevap :
Karı unutturdu derken bile ayrıştırmışsın... Demek ki şapkasız olmuyor sevgili murat... Türkçe böyle birşey işte. bir harf hatası bile nelere mal oluyor.. Bakalım partileride kapatılmadı.. kârsız geçen günlerimiz, kâra dönüşecek mi. sevgiler  12.08.2008 13:53
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 326
Toplam yorum
: 1049
Toplam mesaj
: 164
Ort. okunma sayısı
: 1876
Kayıt tarihi
: 15.03.07
 
 

16.10.1974 Samsun / Havza doğumluyum. Şu anda bir lojistik firmasının ortaklarındanım. İşimde ilkeli..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster