Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '13

 
Kategori
Anılar
 

Şapkalının dölü

 

25 Kasım 1925 ‘de Şapka Kanununu TBMM ‘sinden geçerek Kabul edilmiş, Ulu Önder Mustafa Kemal Kastamonu gezisinde şapka giyerek, Halkın karşısına çıkmıştır.
 
Hatay Cumhuriyeti o zamanlar daha, Türkiye Cumhuriyetini katılmamıştır.
 
14-15 Kasım 1936 yılında, bir genel oylama yapılacak, bu genel oylamada Hassa’nın bir kısım Köyleri Suriye veya Fıransız tarafına oy vereceği, düşüncesiyle Kahramanmaraş’tan, Gaziantep’ten Vatandaş getirirler Türkiye’yi isterik diye, oy kullanmak üzere yalnız bu oylama yapılıp, yapılmadığını kesin olarak bilmiyorum.
 
Her ne kadar Hatay Cumhuriyeti Türkiye’ye katılmamasına rağmen, Ulu önder Mustafa Kemal ATATÜRK’ÜN Şapka devrimine  Halkın bir kısmı  karşı çıkmaktalardır. Şapkanın gevur icadı olduğunu, bunun kabullenmesinin mümkün olmadığını dile getiren Halkın bir kısmı biz gevur icadı olan, şapkayı giymek diyerekten, Suriye’ye göç edenler dahi olduğu, duyumları var. Şapka giyersek bizde gevur oluruz diye reddi  etmişlerdir.
 
Geçenlerde bir arkadaş anlatıyor, Hassa’da bir Beldeye gittim, şapkayı üzüm kasalarının üzerine bıraktım. Bir baktım ki benim şapkam, bir sopanın ucuna takılmış gidiyor, arkadaş benim bu “şapkamı nereye götrüyorsun dedim”. Arkadaş “ bu şapka burada üzüm kasasının üzerinde olursa uğursuzluk getirir al şakanı benim elimi değ dirikte günühmı  işleteceksin” bana.
 
Anne çocuğunu kızar, çocuğuna darılacak, darılırken şapkalının dölü seni, diyerek kızar.
 
Şapkalının dölü, gevur dölü anlamındadır. Ha şapkalının dölü dedin, ha gev urun dölü ikilide aynı.26/03/2013
 
İdris Aydın ÇAL
 
Toplam blog
: 3
: 188
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Hatay İli Hassa İlçesinde bir memur çocuğu olarak dünyaya geldim. İlk ve orta öğretimimi Hassa'da..