Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Şarap soslu Spagetti

Şarap soslu Spagetti
 

Malzemeler:

1 paket spagetti makarna

250 gr yağsız kıyma

2 adet k.soğan

1 paket margarin veya tereyağı

2 çorba kaşığı salça

1 bardak kırmızı şarap

Tuz, karabiber, mercanköşk, biberiye, fesleğen(baharatların miktarlarını belirtmiyorum damak zevkinize göre ayarlayabilmeniz için)

Yapılışı: Derin bir tencereye su konur biraz da sıvı yağ ilave edilip kaynamaya bırakılır. Su kaynamaya başladığında içine tuz ve spagettiler ilave edilir. Spagettiler on dakika haşlanır. Suyu süzülüp soğuk sudan geçirildikten sonra süzülmeye bırakılır. Yarım paket margarin tencerede eritilir süzülmüş olan spagettiler ilave edilip karıştırılır ve ocaktan alınarak bir servis tabağına konur. Diğer tarafta geri kalan yarım paket margarin bir tavaya konur. Kuru soğanlar ince, ince doğranıp yağa ilave edilerek pembeleşinceye kadar kavrulur. Kıyma ilave edilir. Kıymada suyunu çekene kadar soğanla birlikte kavrulur. Salçada ilave edildikten sonra biraz daha kavrulur. Bir bardak kırmızı şarapla birlikte baharatlar ilave edilir. Bütün malzemeler beş dakika pişirilip servis tabağına konmuş olan spagettilerin üstüne dökülür. Birkaç maydanoz yaprağı ile süslendikten sonra servis yapılır.

Genellikle isimlerini duyup da nerelerde kullanıldığını bilmediğimiz bir sürü baharat çeşitlerini, verdiğim tariflerde kullanarak biraz olsun damak zevkinizi değiştirmek istiyorum.

Burada sizinle paylaştığım tarifler genellikle başıma iş açıyor. Çünkü evdekiler yazdığım her tarifi hemen yapmamı istiyor. Hiç düşünmüyorlar malzeme var mı yapacak vakti var mı diye. Bende ne kadar kendimi naza çeksem de yürek dayanmıyor hemen mutfağa koşuyorum ve istediklerini zevkle yapmaya çalışıyorum.

Blognot: Feyhan’cım biliyorum kek yemekten bıktın senin için bu hafta bir sürprizim var müsait olunca bekliyorum. Su sana da yemek sözüm var en kısa zamanda bekliyorum…

 
Toplam blog
: 56
: 2815
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendimi bildim bileli yemek yapmak benim için bir tutku. Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi'ne gir..