Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '15

 
Kategori
Mizah
 

Şaraplı Pırasa Böreği nasıl yapılır ?..

Şaraplı Pırasa Böreği nasıl yapılır ?..
 

Net'ten...


Benim canımdan çok sevdiğim kıymetli yemeksever okurlarım !..

TV'den beni izleyen çok sevgili 'Üstad Maksudi Fan Culup'  üyelerim, biricik hayranlarım !..

Yeniden Merhaba !..

Sizlerden uzun bir dönem ayrı kaldım;ama ülkemi Dünya Yemek Yarışmalarında, Tanzanya'da, Şimali Afrika'da, Yemen'de, New (Yeni demek ) Cörsey'de, Kahraman Çorum'da başarıyla temsil ederek büsbüyük plaketlerinen ülkeme dündüm...

....

Bakın yine yeniden güzel bir yemek tarifiyle karşınızdayım...

Bugün, canım pırasa böreği çekti... Oturdum düşündüm...

Çarşıya çıkıp zeytinyağlı pırasa böreği almak yerine, kendim pişirip kendim yiyeyim diye düşünmedim değil hani...

Pırasaya bayılırım... Ispanağı görünce ayılırım.

Arnavurt da değilim ki nedir bu bendeki mori pırasa aşkı anlayamadım...

Ülkenin derin sorunları bazen iştihamı kapatıyor...

Bunları yazan yazarların işi gücü yok mu... Melmeketi bunlar mı kurtaracak..

Yemek muhabbetleri insana pozitif enerji veriyor...

Dünyaya bir daha mı geleceğiz anasının katiiim...

Bu dünyada yediğinle yuttuğun kalır... Yiyelim içelim zevk alalım dünyadan..

Şair ne demiş...-İç bade güzel sev; var ise aklı şuurun...-

Ben de derim ki...

- Bade ile lezzetlenir yarin lebleri / Lalin öpmek bir başka lezzeti vardır bu hal ile...-

...

Bade deyince aklıma geliverdi... Kalecik karasından mamul şaraplı pırasa böreği neden olmasın?.. heh hee....

...

Bayılıyorum bu yemek tarifi yazanlara.. Ne de çok okunuyorlar bir bilseniz...

İç karartıcı memleket realitesi türü yazılara son veriyorum...

Artık çok okunanlar listesinde yer almak benim de hakkım olmalı...

70 milyon beni de izlemeli, okumalı...

....

Yemek tarifleri bir de resimli olursa, yeme de yanında yat....

....

Gelelim sadete... Manava gittiğimde pırasa kalmamıştı... Karşıdaki AVMye girdiğimde tüm pırasalar bana bakıyordu ve adeta:- haydi ye beni -diyecek gibiydiler...

....

Efendüm... Hemencek yarım kilo pırasa ile yarım demek maydanozun yanında, 2 adet limonu sepete koyuverdim... Zeytinyağıın da halis muhlis olanını seçtim... Evde sos hazırlama eylemi yorucuydu... Bu nedenle, hazır sos almayı yeğledim.4 adet yufka alıp evin yolunu tuttum...

Şimdi gelelim tarife...

Önce pırasaları -baaddin marley usulü- pıçakla yandan dilimleyiniz.

Tavaya zeytinyağını koyduğunuzda yağın zıplamasını bekleyiniz...

Pırasaları incitmeden, okşayarak, tane tane kızgın yağa bırakınız...

İspanyol türü ince dilimlenmiş soğanları ayrı bir tavada iyice öldürünüz...

İnce kıyılmış maydanozları pembeleşene kadar tavada harmanlayınız....

250 cc Kalecik Karası şarabı ekleyiniz.. Alev alırsa korkmayınız... Tehlike anında, üzerine mutfak halısını örtebilirsiniz.

Hava almaması içün...

Kavrulan sebzeleri birbirine karıştırınız... Az biber, soğan neyim koyunuz...

Bu karışımları gaşşıkla ağır ağır yufkanızın içine dökünüz...

Yufkaları muska biçimine getirip fırına veriniz... Sadece 20 dakika pişirip çıkarınız.

Nasıl nar gibi oldu değil mi... İsteyen şarapla;istemeyen ayranla servis edebilir...

Afiyet olsun efendim...

Ohh... miiiss... Şimdi, sizin ellerinizi; ben Maksudi Ustanızın ayaklarını bağlasınlar...

Burada gülücük işareti koymam gerkiyordu... Koyamadım, klavye biraz bozuk da... :))

Bir başka yemek yazımızda, buluşmak üzere sağlıkla yaşayınız...

...........

Dip Note : Haftaya-Kuru fasulyenin toplumsal gazı nasıl alınır- konusunu işleyeceğiz efendüm.-

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..