Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '08

 
Kategori
Anılar
 

Sardunya kokusu

Sardunya kokusu
 

Hoş bir yorum aldım geçenlerde şöyle diyordu;

Hani meşhur bir reklam vardı ya; kızgın kumlardan serin sulara atlamak gibi... Onun ters çevirelim ve şöyle yapalım: Soğuk bir kış günü sıcacık bir yuvaya girmek gibi...
Huzur buldum burada, ne güzel:) demiş yazdığım bir pazar yazısına yorum yazarak beni de mutlu eden arkadaşım.

Bu kadar mı hoş anlatılır be kuzumcum. Eskisi kadar yazmaz olmuştum aslında. bir cümle coşturdu beni.

işte yazıyorum, korkun benden anacım.

Bugün sardunyalardan bahsetmek istiyorum. Çocukluğumdan beri onların renklerine ve yapraklarının o gizemli kokusuna hayranım. Her daim üzerinde çiçekleri var. Biri solarken diğeri açıyor. Açmak desen o nasıl açmaktır pıtrak pıtrak, renkler desen, çeşit çeşit. Dört mevsim çiçeğidir sardunya.

Hiç nazlanmaz, öyle yetişmek için orijinal saksı filanda beklemez, bulduğun bir tenekeye bile rahatça dikebilirsin. Bir yerlerden çaktırmadan kopardığın bir dalı toprağı hafifçe ıslayıp toprağın içine bıraktıktan bir süre sonra yaprağa çiçeğe duru sardunyanız. E artık sardunya müptelası olmuşsunuzdur.

İflah olmazından hem de. Bir zaman geçtikten sonra farklı renkte gördüğünüz sardunyalar gözünüze çarpmaya başlar. Kan kırmızısı, pembelisi, lilası, pamuk helva pembelisi, katmerlisi, katmersizi, beyaz üzerine mor şeritlisi, sakız sardunyası derken her eve geldiğiniz de toprağa dikilmek üzere itina ile bir saksıdan tırtıkladığınız yeni bir sardunya budağı çiçek hırsızlığında ki geldiğiniz son noktayı görüp utanacaksınız kendinizden.(yaşanmıştır bizzat) Ne yapalım efendim çalma çiçek tutar diye söylentiyi çıkaranlar utansın.

Çiçekler…kimisi bir mevsimliktir. Mevsimlik çiçekler çokta gösterişlidir, özene bezene alırsınız, sanırsınız ki hep böyle güzel kalacak çiçekler içinde ruhunuzda ki çiçekleri de açtırmaya devam edecek.

Zamanı dolunca bakarsınız yavaş yavaş solar eski Türk filmlerinde ki veremli kızlar gibi serilir toprağa ne yaparsanız yapın nafile gitti gider.

Sardunyalar öylemi ama her dem taze, bir çiçeği solarken diğeri açar. Soğuğa yağmura rüzgara dirençli.

Eğer ben bir çiçek olacak isem itina ile cici saksılarda pencere önünde ne rüzgarı, ne güneşi ne de yağmuru sadece uzaktan izleyen kısa ömürlü süs çiçeği olacağıma; Evin dışında vita kutuları içinde gören izleyen kokusu ve direnci ve hayata gülümseyen çiçekleri ile bakan kışın sonunda bahara merhaba diyebilen bir sardunya olmak isterdim.

Sevgi ile kalın efendim




 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..