Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sarhoş Spagetti

Sarhoş Spagetti
 

Efendim sarhoş spagetti ünlü İtalyan aşcı David Rocco’nun Home TV’de yayınlanan ,David Rocco’yla tatlı hayat programında duyduğum ve nasıl olur bu diye uyguladığım ama kendimce düzenlemeler yaptığım tariflerden biri.Bu makarnadan hoşlanmanız için öncelikli olarak alkolle aranızın iyi olması gerekli.Bu spagettinin en önemli özelliği Haşlama suyundan pişmeden alınması ve şarapla pişirilmesi.Ben şu aralar spagettinin yassı olanlarından kullanıyorum.Klasik makarna tarifinde olduğu gibi makarnayı kaynayan suyunuza atıyorsunuz.Bu arada bir tarafta sosunuzu hazırlıyorsunuz.Ben soğan,domates ve kıymadan oluşan sosumun içine tat versin diye biraz muscat rendeliyorum,biraz kekik ve karabiber tabiî ki.Kaynayan sosun içine bir kaşık bal ile birlikte ½ şişe kırmızı şarabı koyuyorsunuz. Şarabın alkolü buharlaşana kadar( 10 dk kadar) sosu şarapla birlikte kaynatıyorsunuz.Bal burada şarabın ekşiliğini alma konusunda yardımcı oluyor.Diri olarak sudan aldığınız makarnayı soğuk sudan geçirerek (pişmesini durdurmuş oluyoruz.) sosun içine ilave ediyoruz ve makarna şarabı çekene kadar pişiriyoruz.hakikaten farklı bir tadı oluyor.Hafif ekşimsi ama lezzetli.Yanında her çeşit et ızgara iyi gider .

Afiyet olsun
 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..