Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '06

 
Kategori
Haber
 

Sarı Bilezik: Olmak ya da olmamak

Sarı Bilezik: Olmak ya da olmamak
 

Ölüm...

İnsanlar doğar,yaşar ve ölür. Ancak bazıları bu sirkülasyonun "yaşar" kısmını diğerlerine göre daha az "yaşar" ve ölür. Bu haliyle doğal bir durum olarak gözükebilir. İnsanlar da bir canlıdır sonuçta. Hayvanlar, bitkiler gibi insan da ölecektir en sonunda. Ama biraz daha erken ama biraz daha geç.

Ancak bazı ölüm türleri adil değildir diğerlerine göre. Adil mi dedim? Sanki hayat çok adilmiş gibi. Adil olmayan ölümlerden biri de kanserdir. Ne de olsa yaş veya cinsiyet farketmez. Kanser türlerinden, göğüs kanseri üzerinde durmak istiyorum...

Tüm dünyada ve ülkemizde kadınlarda en çok görünen türdür göğüs kanseri. Bu hastalık gençken ortaya çıkarsa daha hızlı, yaşlılıkta ise daha hızlı ilerler.Yenmek tabi ki mümkündür ancak tek bir şartla: erken teşhis. Gerek Kyle Minogue gerekse Filiz Akın bu şekilde başardılar ve binlercesi bu hastalığın üstesinden gelmeyi.

İlk önce insanlar sadece "üzülürler" göğüs kanserinden dolayı yitirilmiş bir kadından sonra. Zannederler ki bu "amansız hastalık" hep "başkalarının" başına gelir. Ancak düşünmezler genelde "ya kendi başlarına gelirse" diye. Peki ya gelirse? O zaman da sormaya hakları olmalı mı "Niye ben?" diye. Çünkü zamanında sormamışlardır "Niye başkası da ben değil?" diye. Peki kendi başına geldiğinde, yanlarında, bu hastalığın üstesinden gelmiş birini bulabilecekler mi?Sanmıyorum. Bu kadar çok bu hastalıktan etkilenen olmasına rağmen, etkili bir çözüm üretilemedi şimdiye kadar. Oysa bu hastalığa karşı (tüm dünya) birlik ol(un)sa?

İsrail füzelerini bu hastalığa sebep olan virüse atsa? Amerika bu hastalığın var olduğu yerleri işgal etse? "Demokrasiyi" bu hastalığa getirse? Olamaz mı?

Bu yazıyı bugün Milliyet'te gördüğüm bir haber üzerine yazmaya karar verdim. Ölen Türkiye'nin Bratislava Büyükelçisi haberi. Kuşkusuz ilk değil kendisi, son da olmayacak.

Lance Armstorng'un başlattığı Filiz Akın'ın Türkiye'ye getirdiği kansere karşılılığı sembolize eder "sarı bilezik". Bunu satın alarak kanserli çocukların tedavisine siz de destek sağlayabilirsiniz...

Sarı bileziği satıldığı yerlerden biri olan Migros'tan almıştım ben de. Üstelik Migros'tan alışveriş yapmadığım halde. Sadece girdim, bileziği buldum ve aldım 1 YTL'ye...

Annem de 49 yaşında hayatını yitirmişti Bratislava Büyükelçisi gibi. Kendisini bu hastalıktan yitirdikten sonra bazı şeyler "boyut değiştirdi" bende. Hayatlarımızın kiralık olduğunu, geleceğe dair planların aslında "boş" olduğunu daha "iyi ve "net" anladım. Elbette bilinen şeylerdi bunlar ama gündelik hayatın koşuşturmacasında unutuluyordu. Fakat hayat devam ediyor ve şarkıcı Queen'in de dediği gibi "show must go on"(şov devam etmeli).

Herşeyden önemlisi ise, annemi bu hastalıktan yitirdikten sonra aklıma sadece ve sadece bir cümle geldi:

Olmak yada olmamak, işte tüm mesele bu.

Bu yazıyı, bu amansız hastalıktan dolayı hayatını kaybeden tüm genç kadınlara ve anneme ithaf ediyorum.

.

 
Toplam blog
: 112
: 3643
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

İstanbul'da doğdum. Metalurji ve Malzeme Mühendisliği mezunuyum. Felsefe, sanat tarihi, müzik özel i..