Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Sarı Şerit haberler

Sarı Şerit haberler
 

klavuz cizgi


 Basında çokça sarı şerit haberi okudum. Daha öncede yazdım. Sadece kısaca şunu söylüyorum. Kılavuz çizgi yani halk dilinde sarı şeritler. Tamamen bir getirim kapısı. Belediyelerle belirli firmalar iş yapıyor ve defalarca birileri bu işten zengin oluyor. Bilerek, isteyerek ve tasarlanarak adi malzemeden yapılıyor. Belediyeler, Esnaf dan işgaliye alıyor. Aynı parayla belediye sarı çizgi yapıyor. Verdiği işgaliye parasıyla esnaf kılavuz çizginin üzerine eşyalarını koyuyor. Bizim üzerimizden bir kirli tezgâh sürüp gidiyor. Ben sarı çizgiden daha çok İzmir'deki otobüslerde nereye geleceğimi bana haber veren sesli uyarı sistemlerinin çalışmasını istiyorum. Bazılarınında sesi kısılıyor. Sesinin açılmasını istiyorum. Ana caddelerde karşıdan karşıya geçerken sesli sinyalizasyon sistemi olsun. Sarı çizgilerle ilgili iki görüş var. Amerika der ki. Sarı çizgiye gerek yok kaldırımlar işgal edilmesin. Rampalar tam olsun. Sarı çizgiye gerek olmaz der. Avrupa'da sarı çizgiye gerek var der. Ben sarı çizginin olması gerekli olduğu yerler var derim. Örnek çok karışık yerler. Ege üniversitesi gibi büyük kampüsler. İzmir fuar alanı gibi karıştırılan yerler. Ne yazık ki sarı çizgiler olması gereken yerlerde yok. Sadece bazı dümdüz caddelerde var. Bari o da amacına uygun olsa.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..