Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '10

 
Kategori
Yolculuk
 

Sarikaya Kasabasi

Temmuz - kasim aylari arasinda isim nedeniyle 4 kez Türkiye'ye gitmek zorunda kaldim. Genelde 7 ila 13 gün arasi süren bu ziyaretlerimde araba ile seyahat ettim. Yolculugum esnasinda yolda bekleyen görürsem (sadece yasli ve köylü olan insanlar) durur sorarim nereye gidiyorsunuz diye. Son seyahatim bayagi uzun bir güzergah idi, Canakkale, Izmir, Marmaris, Antalya, Mersin, Nigde, Nevsehir, Amasya, Tokat, Niksar, Ankara, Istanbul, Edirne ve geriye dönüs seklinde oldu.

Genelde gece araba kullanmayi seviyorum, her ne kadar araba isiklari (maalesef Türkiye de uzun farlari ile araba sürenler cok) biraz rahatsiz etse de sakin oluyor yollar.

Nevsehir- Amasya arasinda sabahin erken saatlerinde cevremi seyrede seyrede giderken yolda Yasli bir kari-koca gördüm ve durdum.. Amca nereye gidiyorsunuz? Sari kaya ya evladim.. Gelin bende oradan gececegim.. Ikiside arkaya bindiler ve yola devam ettim..

Sari kaya ya yaklasik 25 km vardi, sohbet güzel olacakti diye icimden geciriyordum, daha 1 km bile gitmemistik ki tepeden kosarak gelen biri el-kol bacak hareketleri ile bagirarak durmami söylüyordu..Öyle bagiriyordu ki sanirim Sari kaya dan bile duyuluyordur sesi.. Arkadasin acelesi var galiba duralim bakalim dedim..Arkadaki amca dur dur oglum bu Salih lerin Necip aksam domuza cikmislardi birsey var galiba dedi. Salih lerin Necip yanimiza geldiginde agzini birakmis her yerinden nefes aliyordu!! Tam bana birsey söyleyecek iken arkadaki amcayi gördü.. O na dönüp, nalci dayi senin Hatca nin Ahmet vuruldu cayirlarin orada hastahaneye tasimak gerek dedi.. Bu cayirlarin oraya araba gider mi diye sordum.. Bana dönüp gider gitmesine de biraz taslidir abi dedi..Bu araba ile biraz zor diyerek arabayi bastan sona bir gözden gecirdi. Ben tamam o zaman bizde ambulans cagiririz dedim ve telefonumla acili aradim.. Bulundugumuz yeri tarif ettim ama ancak 1 saatte orada olabileceklerini söylediler, düsündüm ben alir götürürsem en cok 15 dakikada hastahanede olabilirdim.. Gel bakalim arkadas sen yolu göster bana dedim.. Hastanin yanina varmak 4-5 dakikamizi aldi ama gercektn koca koca taslarin üstünden altindan gectik arabanin altindan ise hic hayir gelmez artik diye düsünüyordum.. Ama vurulmus bir insan vardi ve benim icin arabadan daha degerli idi.. Hastayi arkaya yatirdik basini teyzenin dizine yatirdik.. Amca da önde biz tekrar geri döndük ve yola ciktigimda 4 lüleri yakarak elimden geldigince hizli bir sekilde Sari kaya develet hastahanesine vardik.. Hemen bir sedye ve iki doktor (gercekten doktordular) telasla hastayi aldilar ve ameliyathane hazir merak etmeyin diye amcayi ve bizden önce hastahaneye gelen hastanin annesini teselli ettiler..

Bende hasta sahibi olmustum artik, tüm köylüler ile beklemeye basladik.. Yanimiza takim elbiseli (sanirim damatligindan kalma) 55 -60 yaslarinda bir adam geldi., hem jandarmaya, hemde devlete verip veristiriyor arada da tam tesekküllü küfürü basiyordu.. Amcaya döndüm baktim ne oluyor amca devletle, jandarma ile ne alakasi var bu isin diye sordum.. Bizim buralarda cok iyi bugday ve pancar olur evlat ama birde hicbir yerde olmadigi kadar da cok domuzumuz vardir daglarda..Gündüz göremezsin ama gece oldumu cikarlar ne tarlada nede bahcelerde birsey birakmazlar, ne yaptik ise basa cikamadik sonunda devlete yazdik bize asker verin ya da birseyler yapin bunlari temizliyelim yoksa borctan, acliktan kirilip gidecegiz dedik..Dedik te!!!

Mart ayinda jandarma ile birlikte birsürü insan geldi evleri tek tek aradilar ve her evden 1-2 tüfegi zabit tutarak aldilar..15 gün sonrada hepimize 1000 lira ile 7000 lira arasi cezalar gönderdiler..Üstelik bunlarida 1 ay icinde ödeyeceksiniz dediler ödemiyeni9n tarlasi evi her biseyine el koyacaklarmis..Borc-harc herkez yatirdi cezalari.. Neyse evladim 15 gün gecmistiki jandarma ve kaymakam kasabamiza geldi.. Her eve iki kutu domuz mermisi dagittilar üstelik zimmetli haaa. Bizim silahlarimizi aldiniz dediysekte dinletemedik..

Her iki kursuna bir domuz istiyorlar..Baktik olacak gibi degil jandarma komutani ile 8 kisi tespit ettik..Ama bunlar öyle atici falanda degiller ya, yinede eli silah tutabileceklerin iyileri dedik... Benim torunda iste bunlardan.. Aksam bir sürüyü cevirmisler ama sürüye ates ederkende hacinin Osman bizimkini vurmus karsidan, gecen ay da cavlak Ali köse Ibrahimi vurmustu ama garibimi hastahaneye yetiostiremedik yolda teslim etti ruhunu.. Simdide bizim torun.. bakalim daha kac can verecegiz domuza.. Domuzlara birsey olur mu bilmem ama bu gidisle kasabada adam kalmiyacak gibi dedi ve kara kara düsünmeye basladi amca..



 
Kayıt tarihi
: 14.01.10
 
 

Ege üniversitesi mezunuyum, zorunlu göce tabi olanlardan!!! Yasamin her alaninda objektif olmanin, ..