Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '09

 
Kategori
Anılar
 

Sarıkemer'den bir anı Abdülkadir Güler

Sarıkemer eski Belediye başkanı Sayın Halil İbrahim Nizam, M. Kemal Yılmaz Yılmaz’la ilgili bir anısını anlatıyor, aynen alıyorum.

Yıl 1967, Aylardan Temmuz veya Ağustos’tu… Bir gün akşam herkes gibi bende köyümüzün kahvelerinin bulunduğu çarşıya geldim. O sıralar köyümüzde elektrik yoktu. Çarşıda yürürken o kalabalıkta, yolun ortasında yoğun bir kalabalık vardı. Ben de kalabalığın bulunduğu yere gittim; ön saflarda yerimi aldım. Ortalık çok sıcaktı…

Kahvenin önündeki masanın başında Belediye Başkanımız H.İbrahim Muslu, onun yanında Sarıkemerli vatandaşlarımız vardı. Kahve bir hayli kalabalıktı. Bu arada masanın yanında bulunan kravatlı, beyaz gömlekli, düzgün kıyafetli bir şahıs, hazır bulunan topluluğa nutuk çekiyordu. Güzel, düzgün ve inandırıcı bir konuşması vardı. Konuşmasının bir yerinde “Bu köyden, Söke’de yeni açılan Söke Lisesi’nde okuyan öğrenci var mıdır?” diye sordu. Ben de utandım, “varım” diyemedim. Bu arada yanımda bulunan bir köylü “var, var, işte yanımda” diyerek kolumdan tutup kaldırdı. Daha sonra güzel giyimli, kravatlı adam (M.Kemal Yılmaz) beni yanına çağırarak yanına oturttu. Kendisini tanıttı. CHP Aydın Milletvekili olduğunu söyledi. Adımı, soyadımı, okuldaki açık adresimi not defterine yazdıktan sonra ayağa kalkarak aynen şunları söyledi: “Sayın Sarıkemerli aziz vatandaşlarım, ışıksız, yolsuz, susuz bu köyden zor şartlar altında bu öğrencimiz gidip Söke Lisesi’nde okuyor. Halen 2. sınıfa devam ediyor… Ben bu gencimizi kutluyorum. Huzurlarınızda, bu gencimize tahsil hayatı boyunca her türlü maddi ve manevi desteği sağlayacağıma söz veriyorum. Ancak ondanda bir isteğim olacak: Üniversiteyi bitirip hayata atıldıktan sonra köyünü, köylüsünü unutmayacağına dair söz vermesini istiyorum” dedi. (Bu heyecan dolu sözleri aradan kırk yıl geçmesine rağmen hâlâ unutamıyorum.) Bu sözler üzerine ben de utanarak, sıkılarak ayağa kalktım ve “Ben de söz veriyorum” dediğimi hatırlıyorum. Aradan iki ay gibi bir zaman geçtikten sonra kitaplar, dergiler gelmeğe başladı. Liseyi bitirinceye kadar bu yardımlar sürdürüldü.

Ege Üniversitesi İktisat Fakültesi’ne girdikten sonra yazışmalarımız bir süre daha devam etti. Yıllardan sonra Sarıkemer Kasabasında üç dönem Belediye Başkanlığı görevinde bulundum ve hemşehrilerime daha önce vermiş olduğum söz üzerine hizmet yaptım. Şu anda da Aydın İl Genel Meclisi üyesiyim Sarıkemer’e ve çevresine hizmet vermeğe devam ediyorum. Nerden nereye? Bu anımı aradan uzun yıllar geçtikten sonra, bu fırsatı bana yaşatan Eğitimci, araştırmacı yazar Abdülkadir Güler’e de teşekkürlerimi sunuyorum. Sayın M. Kemal Yılmaz’la bu anımı yıllardan sonra bir kez daha yaşadım, onurlandım…

Aydın eski Milletvekillerimizden olan Sayın M. Kemal Yılmazla bir daha görüşme olanağını bulamadım. Ancak adını ve hizmetlerini sık sık duyuyor, yerel basınımızda izliyorum… Kendisine sağlıkla uzun ömürler diliyor, saygılar sunuyorum. 18 Aralık 2006

İbrahim Halil NİZAM[1]

Eski Sarıkemer Belediye Başkanı ve Aydın İl Genel Meclis Üyesi.

[1] 1984-1994 ve 1999- 2004 yılları arasında 3 dönem (15 ) yıl Sarıkemer Beldesinde Belediye Başkanı olarak hizmet yapmıştır.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..