Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '08

 
Kategori
Mizah
 

Sarışın mı olsam ne?

Sarışın mı olsam ne?
 

Saçlarım sarı olsa da bıyıklarım siyah kalsa nasıl olur? Erkekler beni beğenir mi? Pardon kadınlar:)


Miladını bilemeyeceğim ama eski zamanlardan beri erkeklerin sarışın kadınlara olan zaafı herkesçe bilinen bir gerçektir. Sarışın olsun üç kuruş fazla olsun mudur bu psikolojinin altında yatan, yoksa başka bir şey mi onu bilmiyorum ama kesin olan bir şey var ki erkekler sarışın kadınlardan çok hoşlanıyor. Hem onlarla dans ediyorlar, hem de naylon bebeklerini bile onlardan seçiyorlar.:)

Ya; Aynur sen de kafana taktığın şeye bak. Erkekler sarışın kadınlarla sadece dans eder demeyin. Hem nerden biliyorsunuz sadece dans ettiklerini? Belki de… Belki de aganigi naganigi yapıyorlardır. Kim bilir? Erkekler sadece sarışınlarla mı aganigi yapar o da ayrı konu tabii:)

Bakın bu konuda yapılan araştırmalar ne diyor, uzmanlar ne düşünüyormuş?

Erkeklerin, sarışın kadınlarla karşılaştıkları zaman "düşük zekalı biriyle karşı karşıya oldukları" inancı yüzünden zihinsel performanslarının düştüğü belirlendi.

Araştırmacılar, erkeklere farklı kadın fotoğrafları göstererek genel kültür testleri yaptılar ve "sarışın kadın" fotoğrafı gösterilince puanlarının düştüğünü keşfettiler. Araştırma sonucunda, erkeğin zihinsel performansının düşüş nedeninin sarı saçlar yüzünden dikkatlerinin dağılmasından değil, farkında olmadan sosyal nedenlerle "sarışın düşünmekten” kaynaklandığı ortaya çıktı.

Paris X-Nanterre Üniversitesi’nde yapılan araştırmayı gerçekleştirenlerden psikoloji profesörü Thierry Meyer, "Stereotiplerle karşılaşan insanlar, genellikle onlarla aynı seviyede davranıyor. Bu durumda sarışınlarla karşılaşan erkekler, farkında olmadan ’aptal sarışın’ stereotipini taklit ediyorlar" dedi.

Bu son araştırma, insan davranışlarının sterotiplerden kuvvetli şekilde etkilendiğini gösteren araştırmaları da doğruluyor. Araştırmacılar, sarışınların son yüzyıl içinde "sterotipleştirilmeye" özellikle yatkın olduğuna inanıyorlar. Geçmişte Marilyn Monroe ve Suzanne Somers gibi film yıldızları "aptal sarışın" olarak ün yapmışlardı. Şimdilerde ise bu unvanı Paris Hilton ve Jessica Simpson gibi ünlüler taşıyor. “İnternetten alıntıdır.”

Ayrıca… Safra kesesi taşının en önemli belirtisi olan aşırı hazımsızlık sarışın ve şişman kadınlarda daha sık görülüyormuş. Prof. Dr. Sungur, bu hastalıkta sarışın ve şişman kadınların, esmer ve zayıf kadınlara oranla daha fazla risk taşıdıklarını belirterek, şunları kaydetti: ''Kişinin ten renginin neden etkili olduğu tam olarak bilinmese de istatistikler, genellikle sarışın ve şişmanlarda bu hastalığın daha yüksek oranlarda görüldüğünü ortaya koymaktadır. “İnternetten alıntıdır.”

Kadınların korkulu rüyası kemik erimesi hastalığı 'osteoporoz'un en çok sarışın ve mavi gözlülerde görüldüğü ortaya çıktı. Bu hastalıkta erken tanı çok önemli. Süt ve egzersiz ise en iyi ilacı… Dünya'nın her yerinde milyonlarca yaşlı insanı yataklara ve tekerlekli sandalyelere bağlayan kemik erimesi osteoporoz hastalığı en çok mavi gözlü sarışın kadınları etkiliyor. “ Kaynak: Bugün Tarih: 08:43:57 18.07.2008

Bunları okuyunca insan biraz ürküyor ama yine de erkeklerin alakasına mazhar olmak için doğuştan olmasa da sonradan sarışınlığı tercih eden birçok kadın var.

Bana gelince sarı saçtan yırtsam da, mavi gözden ve açık tenden yırtamıyorum. Dolayısı ile tüm bu hastalıkların pençesinde kıvranma ihtimalim çok fazla. Gerçi geçenlerde hayatımda ilk defa check-up yaptırdım ve kanımın biraz düşük olması dışında doktor taş gibisin dedi fakat kemik erimesi riskim çok fazla. Ve aslına bakarsanız bu da bir mizah yazısı olacaktı ama konu geldi nerelere kadar dayandı bakın. Kıskançlığımdan olsa gerek:)

Yıllarca önceydi… Önce büyük oğlumdan, sonrada zaman zaman eşimden sarışın olma konusunda az baskı görmedim hani. Fakat ben inatla direndim. Sarışın anne isteyen gitsin pazardan alsın. Sarışın eş isteyen de bunu baştan düşünseydi. Hatta istiyorsa o da sarışın kadınlarla dans edebilir.:) Bana ne? Hatta saçımın ağarmadığı doğal saç dönemlerimde, kumral olan saçlarım, sapsarı oluyordu denizden ve güneşten. O dediğimiz anlamda tam sarışın olmasa da…

Bu konuyla ilgili bir de anımı anlatayım.

Bir zamanlar Antalya Dedeman otelde çalışıyorum ve sarışın bir iş arkadaşımla bizim eve gidiyoruz. Eve gidinceye kadar; aman Allah’ım. Ben böyle bir şey görmedim. Herkesin gözü arabanın sağ koltuğunda oturan sarışın kız arkadaşımda. İyi de ben o arabayla, o yoldan her gün geçiyordum ve bir tek kişi bile dönüp bakmıyordu arabanın içine. (İçine girseydiniz bari)

Bak kızım dedim: ben seni bir daha asla ve asla arabama almam. "Bunu çatlatan kıskançlıktan yaptığımı sanmayın sakın" Kıskansam… Çatır çatır söyleyecek cesaretim olduğumu da biliyorsunuz artık. Ben kıl olurum böyle şeylere. Hiç mi sarı bir şey görmedin kuzum sen hayatında. Git evini baştan sona sarıya boya o zaman. Ya da al bir sürü barbi bebek onlarla oyna. Ama benim arabamın içine "alıcı kuşlar gibi" bakma. O benim özelim.

Onun için hiç kimse kusura bakmasın. Dans etmek için bile sarışın olamam. Sonradan sarışın olanların bazılarına bakıyorum da öcü görmüş gibi oluyorum. Hele Ramada Renaıssance’ de çalıştığım dönemlerde bir kız vardı... Yabancı. Kaşlar simsiyah, saçlar sapsarı, gözler mavi. Hafif loş yerlerde veya karanlıkta görünce korkuyordum kızdan. Her şeyin natüreli, doğalı daha güzel galiba...

Ama… Yine de... Diyorum ki...

Hiç olmazsa bir haftalığına, ya da aylığına bende mi sarışın olsam acaba??? Ne dersiniz arkadaşlar?

Baksanıza bırakın dans etmeyi, bebek alırken bile onları tercih ediyor erkekler. Yaşı hafiften geçkin olsa bile:) Olmuyor ama... Gözümüzün içine baka baka... Bak işte o zaman çatlıyorum kıskançlığımdan. Bana ne ben de sarışın olacağım.

Zengin olunca..:):)

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..