Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '06

 
Kategori
Müzik
 

Şarkı söylemek lazım

Şarkı söylemek lazım
 

Hayatta bazı öyle şeyler vardır ki, eğer o şeye sahipsen o anda, aynı zamanda o şeyin sağladığı "sihirli" bir anahtara da sahipsindir. Ve bu anahtar sayesinde, başka bir boyuta açılan bir kapının otomatik olarak açılmasını da sağlarsın.

Mesela eğer gerçekten içinden geldiği gibi dua ediyorsan Tanrı'ya, dünyevilikten başka bir boyuta geçmen mümkündür, bu boyuta geçmeni sağlayacak olan kapının "sihirli" anahtarı sayesinde...

Ya da nefis bir yemek yiyorsan veya güzelim bir Türk kahvesini içiyorsan, aldığın zevk doğrultusunda, farklı bir boyuta gidip gelmeni sağlayacak o anahtarı kullanmışsın demektir, farkında olmadan...

Cinselliği gerçek anlamda yaşıyorsan veya bir yat ile geziyorsan, hatta gemiyle dünya turu yapıyorsan da bu zevki alman da mümkündür, ve bunun sonucunda o görünmez "sihirli" anahtarla başka bir boyutta bulunmuşsundur demektir, daha sonra dünyaya geri gelmek üzere...

Bir de müzik var tabii. Müziği de unutmamak lazım. Çünkü bizler, müziğin bize sağladığı "o" anahtarla farklı bir boyuta taşınabiliriz. Müzik bize bu imkanı verir. Bizim de müziğin sağladığı sihirli anahtara sahip olmamız için, müziği anlamamız lazım.

Müziği anlamak, başka bir deyişle müziği "yaşamak" lazım, tam o anda, duyduğumuz anda, tek bir notasını bile kaçırmadan... Müzikle bütünleşmek lazım, bir olabilmek, ancak bu şekilde müzik bize verir "sihirli" anahtarını... Ve biz ancak bu şekilde, dünyevilikten farklı bir boyuta taşınabiliriz. "O" anahtarı sağlayan diyen unsurlardan farklı olarak eğer o boyutta daha fazla bulunmak, daha geç dünyaya dönmek istiyorsanız, müziği daha çok dinlemesiniz adına "konser" denilen yerlere giderek.

Bu yazıyı, sevdiğim gruplardan biri olan "The Cranberries"in bir konserini izledikten sonra yazmaya karar verdim. Çünkü bu grubun vokalist bayanın sesinde duyabiliyorum, genç bir bayanın sesindeki sıcaklığı, inceliği, ancak bu grubun şarkılarıyla sayesinde gidebiliyorum kah yıldızlara(Stars) kah New York'a (New New York), barışçı bir kimliğe bürünüyorum(Zombie), verilen sözleri anımsıyorum(Promises), karar vermekte özgür oluyorum(Free to Decide) veya hayalgücümü kullanıyorum(Just my imagination) vs...

Müzik dinlemek lazım, hatta çalabiliyorsak enstrüman çalmak lazım, şarkı söylemek lazım ve dans etmek, ancak bu şekilde o sihirli anahtara kavuşabileceğimizi bilerek...

Şarkı söylemek lazım, hatta dans etmek. Ne zaman mı? Hemen şimdi, olduğunuz yerde. Başlasın müzik, eh, ne duruyoruz o zaman,

Dım dım dıdım, dubirap dubirap, lay lay lalalalaaaayyy...

 
Toplam blog
: 112
: 3643
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

İstanbul'da doğdum. Metalurji ve Malzeme Mühendisliği mezunuyum. Felsefe, sanat tarihi, müzik özel i..