Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '15

 
Kategori
Müzik
 

Şarkı Sözleri Benden

Şarkı Sözleri Benden
 

Şimdi ilk önce şunu tartışmak istiyorum. Türk Pop Müziği mi yoksa Türkçe Pop Müzik mi? Türk Pop diyince bu müziğin temel taşları olan Onno Tunç, Garo Mafyan gibi hala bestelerinin üzerine beste gelmemiş Ermeni sanatçılara haksızlık ve saygısızlık edildiğini düşünüyorum. O yüzden Türkçe Pop Müzik demek daha mantıklı geliyor. Peki, pop müzik yapan kişilere ne denmesi gerekiyor? Şarkıcı mı, sanatçı mı? Pop müzik dediğimiz olgunun sanat olmadığında hemfikirsek eğer sanatçı dememiz yanlış olur. Ama eğer sanatçı demezsek Sezen Aksu’ya şarkıcı demek de komik olur. Sonuçta ülkenin gelmiş geçmiş en büyük değerlerinden birisi. Bu da ayrı bir tartışma konusu tabii.

Neyse, söz açılmışken sizlere artık bazı gerçekleri açıklamak istiyorum. Bütün çıplaklığıyla elbette ki anlatmayacağım ama bunu sizlerle paylaşma zamanımın geldiğini düşünüyorum. Yokluğumda da bu konu üzerine çalışma fırsatı buldum ve kendimi biraz olsun geliştirdim sanırım. Bilenler bilir ben tam bir pop kadınım. Elbette ki her müzik türü çok güzel ve özel ama benim baş tacım her zaman için pop müzik olmuştur. Ama pop müzikte de öyle herkesi beğenmem. Hani eğer en’ler listesi yapmam gerekirse ses açısından Sertab’ımın, söz ve yorum açısından Sezen’imin ve yine yorum açısından Nükhet’imin isimlerini sayabilirim.
Ben her zaman için şiirsel şarkılardan yana oldum. Bir şarkının bestesi ve düzenlemesinden önce sözlerinin önemli olduğunu düşünüyorum. Zira bir şarkı bir şeyler anlatmalı. Hoş, beste ve düzenleme bazen basit sözleri şaha kaldırabilir, bunda hemfikirim. Ama eğer gerçekten şiirsel sözlere sahipse bir şarkı, elbet bir şekilde dinleyicisine ulaşır. Bu şiirselliği çok az söz yazarında görebiliyoruz. Söz yazdığını iddia eden üçüncü sınıf şarkıcıların bu işi para için yaptığını biliyoruz. Ama önemli olan dinleyiciye bir şey verebilmektir.
Ben de özellikle 2000’den sonra piyasada hüküm süren beş satırlık manasız şarkı sözlerinden bunaldığım ve dinlemek istemediğim için kendi sözlerimi yazmaya başladım. Tabii Nazım’dan, Orhan Veli’den, Ahmet Haşim’den etkilenerek… Ama biliyorsunuz ismim öyle herkeste olan bir isim değil.  Olmadığı ve çok duyulmasını istemediğim için de 3 tane takma ismim var. E birçok albümde şarkım çıkınca yine duyulur diye kendime 3 tane takma isim seçtim ve bunu bir matematiğe bağlayıp şarkılarımı şarkıcılara öyle vermeye başladım. Tabii işin telif hakkı kısmı takma isimlerden dolayı biraz zor oluyor ama yapacak bir şey yok. Sonuçta güzel bir yorumcudan kendi yazdığım sözleri duyunca mest oluyorum.
Artık biraz biraz besteci arkadaşlarla beraber bestelere de katkıda bulunmaya başladım ama ben aslında söz yazmayı seviyorum. E, söz yazmak öyle kolay bir iş değil. Hem bir şey anlatması gerekiyor, hem akılda kalması gerekiyor, hem de bestelenmeye uygun olması gerekiyor. Beraber söz yazdığım bir arkadaşım var mesela, kendisi benim sözlerimi çok uzun buluyor. Bazen ben bir söz yazdıktan sonra eğer sözden emin değilsem ona götürüyorum üzerinden geçsin, bir şeyler eklesin diye. Bir bakıyorum kâğıda bir sürü kelimenin üstü çizilmiş, yarısı atılmış. E ben seviyorum uzun uzun sözler yazmayı. İnsanlar besteleyemiyorlarsa ben de artık kendi sözlerimi kendim bestelerim!
Uzun lafın kısası, ben yazmayı çok seviyorum. Boğazı o kadar özlemişim ki geçen gün biraz dolaşmaya gittim ve özlemden mütevellit 4 tane söz yazdım. 3 tanesi birçok sözüm gibi damar ama bir tanesi bence biraz eğlenceli oldu. Şarkıcı arkadaşlara duyurulur! Hadi yine iyisiniz.(Buradan Tayfun’cuğuma da öpücükler yolluyorum.)
Yosun Pare / PopKedi.Com / Eylül 2015
Yazının Orijinali:
 
Toplam blog
: 8
: 257
Kayıt tarihi
: 01.10.15
 
 

Popüler müzik ve magazine kedi takibi... ..