Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '07

 
Kategori
Müzik
 

Şarkı ve türkü sözleri...

Şarkı ve türkü sözleri...
 

Allah belanı versin ! Allah seni kahretsin !

Yoo, yoo, birine beddua etmiyorum, şarkı sözü yazıyorum ( ! ). Yozlaşmanın nerede başladığını düşünüyorum uzun zamandır. Bir türlü bulamıyorum inanın. Mutfakta iş yaparken radyodan bir istek parçası çalıyor.

Yağmur yağıyor şıkır şıkır,
Yarabbi şükür şükür.

Kanım donuyor o an ve hemen türkü ya da şarkı olan bir frekansa ayarlıyorum radyomu. Odama naif bir güzellik doluyor sanki.

Fikrimin ince gülü diyor bir sanatçı. Ne kadar anlamlı bir cümle: Fikrimin ince gülü... Sonra eski şarkılar çalıyor birer birer.

Gülşen-i hüsnüne şimdi kimler varıyor?
Kim ayağın öperek yalvarıyor?

Ya da daha eskilerden, kalplerin nasır bağlamadığı dönemlerden şarkılar çalıyor.

Bir bahar akşamı rastladım size,
Sevinçli bir telaş içindeydiniz.
Derinden bakınca gözlerinize,
Neden başınızı öne eğdiniz?

Sevdiğine 'Siz' diye seslenen bir aşık... Bu ne ince ruhtur, ne ince bir ifadedir...

Benzemez kimse sana,
Tavrına hayran olayım.

Tabii kimse benzemez insanın sevdiğine. Ama, böyle hoşlukta da ifade etmek kolay değildir, o benzemezliği...

Eskiden kimse çakkıdı çakkıdı oynamazdı. Tangolar çalardı düğünlerde, sevdiğinin omzuna atardın kolunu, başını göğsüne yaslar, müziğe ve şarkının sözlerine kapılır dans ederdin.

Papatya gibisin beyaz ve ince, sevdim bir genç kadını derdi, sana nerden gönül verdim derdi Şecaattin Tanyerli, duygulanırdık.

Ya türkülerin sözleri? Her birinin ayrı bir öyküsü olan o sözlere ne demeli? Sevgiliye söylenebilecek en güzel sözler şunlar değil midir?

Dün gece yar hanesinde yastığım bir taş idi,
Altım çamur, üstüm yağmur, yine gönlüm hoş idi...

Sevgilisinin evinde yastığı taş olsa da gönlü hoş olabilendir seven. Allah belanı versin deyip de sevgiden söz edeni anlamadım, anlayamam, anlamak da istemiyorum.

Seni saran oğlan neylesin malı
Yumdukça gözünden döker mercanı
Burnu fındık ağzı kahve fincanı
Şeker mi şerbet mi bal acem kızı

Sevgilinin gözünden dökülen yaşı mercana benzeten güzellikler, neredesiniz? Nerede kaldı güftelerin altın çağı? Yanlış olan biz miyiz, yeniyetmeler mi? Peki, ama biz yeniyetme iken de güzeldi şarkıların sözleri... O yüzden hala sevilmiyor mu Barış Manço şarkıları?

Sürerim buluttan tarlaları,
Yağmurlar ekerim göğün göğsüne... Diyen Cem Karaca... Hadi gel de bulutları sür, yağmurları ek göğün göğsüne diyesim geliyor, yağmur yağıyor şıkır şıkır, yarabbi şükür şükür diyenlere inat.

Zerdali Çiçeklendi
Dallerı Pürçeklendi
Ağla Da Gözlerim Ağla
Ayrılık Gerçeklendi

Sahi, yeniyetmeler zerdaliyi bilirler mi dersiniz?
 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..