Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '07

 
Kategori
Anılar
 

Şarkılardan fal tutalım!!

Şarkılardan fal tutalım!!
 

Hiç beceremem şarkı ezberlemeyi. Ne kadar gıpta ederim, şöyle şarkıları bir çırpıda ezberleyip, makamını falan aksatmadan söyleyebilenlere. Hatta şaşkınlıkla bakarım pop star halk star vs. yarışmalarına iki lafı bir araya getiremeyenler nasıl da güzel şakıyor, sular seller gibi… Bense olsa olsa en sevdiğim şarkıların bile nakarat kısmını aklımda tutabilirim .

Geçen gün bir şarkı hatırladım hem de almanca, şaşırdım kendime. Bir zamanlar almanca öğrenmek amacıyla Almanya’ ya gitmişliğim var. Bana bol bol tv izle, Almanlarla muhabbet et falan diye öğüt vermişler ben de tv izliyorum işte, en çok da reklamlar hoşuma gidiyor. Bugün gibi aklımda gurbetçilerin hediye olarak çok rağbet ettiği bir çikolata vardır ‘MERCI’ adında, onun reklamı. İşte o şarkı (yani 2 satırlık reklam cıngılı demek istiyorum) birden aklıma geliverdi. Sonra anladım işin sırrını, ben bir şarkıyı aklımda tutabilmek için ille de bir şey ile ilişkilendirebilmeliyim. Çikolataya bayılırım ya, Merci nin ayrı bir yeri vardır bende, çok Almanya ‘da çalışan yakınım vardı bir zamanlar, getirilerdi hediye olarak izinlerde sağolsunlar kutu, kutu.. Demek ancak böyle aklımda kalıyor şarkı sözleri.

Misal Tarkan’dan ‘‘oynama şıkıdım’’ ı aklımda tutmak istiyorsam; bizim kuzenin düğününde nasıl da oynamıştık bu şarkıyla falan diye düşünüp şarkının sözlerini anımsayacağım. Eh benden bu kadar demek , yani kapasite sınırlı anlaşılan, bak şimdi bu yazıyı yazarken, kendimde bu yeni yönü de keşfetmiş oldum.

 
Toplam blog
: 10
: 6045
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Her şehirde biraz yaşamak varmış. lköğretimi Değirmendere / Gölcük, ortaöğretimi Gemlik'te tamamladı..