Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

23 Ağustos '06

 
Kategori
Tarih
 

Satanta

Satanta
 

Bugünki Hurriyet'te bir haber vardı. Bugun gunlerden ne mi? 23 Agustos 2006. Amerikalı bir Ortadoğu uzmanı bakin ne demiş:

"Kuzey Irak'da bir Kurt devleti kacinilmaz..."

***

Bu haber uzerine yorum yapmadan; sizlere bir Kizilderili kahramanin hayatini yazmak istedim:

Satanta Kiowa Sefiyken, 1867 yilinda Amerikalilarla anlasma yapmis. Kendisine belki General, belki de Baskan unvani vermisler. Ustunde ki apoletli uniforma beyaz adamdan hediye. Boynunda da koca bir madalya var. Madalya da beyaz adamdan.

Kendine "Beyaz Ayi" da diyorlar. Bu anlasma ile kabilesini, beyaz adamin gosterdigi bir yerde yasamaya zorlamis. Burasi senin vatanin demisler.

"Al sana bagimsiz Kiowa Devleti..."

O da inanmis herhal!

Bakmis ki beyaz adam adam degil. 1871 ayaklanmis.

Beyaz adam bu sefer Satanta'yi hapise atmis.

1878de hapis oldugu bir 'kala' da kendisini asmis!

***

Tipini mi bize benzettim?

Basina gelenlere mi uzuldum?

Kanim mi kaynadi?

Yoksa; gec de olsa, onurlu olumu sectigine mi saygi duydum?

Bilmiyorum ama, Satanta'nin basina gelenleri bilesiniz istedim...

***

Torunlari dedelerine sahip cikmislar.

Kalintilarini alip, dogdugu yere gommusler.

...

FOTOGRAF:
Beyaz adamin verdigi uniforma ve madalyasi ile Satanta
.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..