Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '18

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
25
 

Satıcının Malını Satmak İçin Müşteriye İyi Davranması Alışveriş Konusunda Kafamızı Karıştırıyor

Satıcılar müşteriye iyi davranmasın, bunu o kadar abartıyorlar ki kapılıp gidiyoruz, ne aldığımıza kaça aldığımıza doğru dürüst bakamıyoruz!

Adam allıyor pulluyor ağzından girip kulağından çıkıyor senin aldığın malı inceleyip fiyatına bakmanı engelliyor.

Hatta bazen alacağımız şeyleri “Bunu al” diye kendi eliyle veriyor.

Müşteriye iyi davranma “müşteriyi kafeslemeye” dönüşüyor.

“Nezaket gösteriyor, yardımcı oluyor” diye engelleyemiyorsun da bunu!

Ben bu şekilde yaptığım tüm alışverişlerde kazıklandım; kafam karışıyor ne alacağımı unutuyorum!

Satıcılar bize nezaket göstermesin, kaba davransın, hatta mümkünse uzak dursun!

Evet onlar ürünlerini satmak için bunu yapıyorlar. Kibar davranılıyor diye bizim de hoşumuza gidiyor. Ama bu yüzden alışverişten kopuyoruz. Yoksa onların da gerçek amacı bu mu: “Akılları karışsın da fazla incelemeden alsınlar”

Satıcının müşteriye iyi davranması ticaretin geleneği mi? Bana ne iyi davranmasın! Benim derdim iyi malı uygun fiyata almak!

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Doğru söylüyorsun da. ilgisiz satıcı da içeride müşteri tutamıyor. Hele kadınlar tezgahta dikilip öylece bakan satıcıdan hiç hoşlanmıyor. Aslında satıcının ilgisini doğru kullanırsak faydalı olabilir. Bir çay kahve söyletebiliriz örneğin; ürün kalitesi ve moda üstüne sohbet açılabilir. Tabi tüm bunları kendi beğeni bilincinizi ezmeden yapabiliyorsanız. Aksi durumda satıcıya "ben bir üstümde bakayım, fikrimi kasada söylerim" demeliyiz.

Muharrem Soyek 
 14.02.2018 13:22
Cevap :
Yo ben bir tarafın avantajını hesaba katmadım sadece durum tespiti yaptım.  20.02.2018 17:52
 

Satmak ikna etmekse iyi davranmakta onu tamamlayandır :)

Kadri KANPAK 
 12.02.2018 9:39
Cevap :
İkna etmeye çalışmadan satsak, kandırılmaya dönüşebiliyor. Ben satıcı bana iyi davrandı diye istemediğim çok alışveriş yaptım. Böylesine önemli bir konu anlaşılamadı ve güme gitti.  15.02.2018 17:12
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4852
Toplam yorum
: 12925
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 670
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster