Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '16

 
Kategori
Felsefe
 

Satın alınamayan mutluluk

Satın alınamayan mutluluk
 

Mutlu olmak için komplike değil, basit düşünün...


Mutlu olmak. Her birimizin gerçekten istediği tam olarak bu. Tüm duygularımızda kendimizi iyi hissetmek adına mutlu olmak. Gerçekten bu durumu başarabiliyor muyuz? Yolda eğer bir gün çok mutlu birine rastlarsanız ona mutluluğun nasıl birşey olduğunu sorun. Cevabı bende merak ediyorum. Ben böyle bir soruda aldığım cevabı sizlerle paylaşmak istiyorum. Benim sorum biraz daha sert olmuştu. Mutlu olduğunu gördüğüm kişiye bu mutluluğun para ile gelebileceği düşüncesiyle sorumu yönelttim.
 
Çok paran olsa ne yapardın?
 
İnsanlar maddiyat ile gelen zenginliğin mutluluğu arttırdığına inanırlar.
”Para mutluluk sunmuyor” diyenlerin bilinçaltında da bu düşünce yatar. Yalnızca gerçek mutluluğu önemseyen kişi basit davranışlarda mutluluğu yakalayarak, mutluluğun anahtarlarını elinde tutabilir.
 
Bu soru üzerine aldığım cevap ufak bir gülümseme ile başladı. Sadece şunu diyordum kesin sakin bir cevap ile karşılaşacağım. Ancak verilen cevap benim için derindi. İşte ”aynı yıldızların ruhuyuz.” diyen o güzel insandan güzel cevap;
 
– Ben insanları mutlu etmek için buradayım. Sana bir yönlendirme de bulunamam ancak iyi tavsiyeler de bulunabilirim. Okuyan çocuklara kalem al. Ben aldım. Kaleme bakarlar. Sağını solunu incelerler. Sonra sana bakarlar. Ve tekrar kaleme bakarlar. Gülümserler. Çocuklara çikolata al. Avucunda sıkıca tutarlar. Çikolataya bakıp sonra sana bakarlar ve yine gülümserler. Çocuklara şeker al. Şekeri açmak için uğraşırlar. Zafer onlarla olduğunda yani şekeri açtıklarında, hemen tadmak isterler. Ve o an sana bakıp yine gülümseyişlerini görebilirsin. Para benim param değil. Ama mutluluk hepimizin. Gülmek her birimizin.
 
Aslında bu cevap bana güzel tecrübelerin bir deneyimi olduğunu gösterdi. Bu söylenenleri dikkate aldım ve kendimce birkaç basit mutluluk formülü uyguladım. Örneğin: ”Birkaç küçük çocuğa kek, çikolata ve oyuncak aldım. 2-3 çocuğa verdim ve şaşkınlıkları ile gülümsemelerini gördüm. Bu durum sizde tarif edilemez bir mutluluk hissi oluşturuyor.” Bu yukarıda geçen sadece ufak bir örnek. Yani basit olmanın da örneği denilebilir. Birileri kalpten gülümsediği zaman bu enerji sizin ruhunuza yansıyor ve sevgi ile doluyorsunuz. Aslında enerjiyi sevgiden alıyorsunuz. Ve sonra dünya’da komplike haline gelmiş mutluluk sorunlarının gerçekten anlamsız olduğunu düşünüyorsunuz. Mutlu olmak aslında oldukça basit. Yeter ki doğru enerjiyi yakalamak için doğru düşünceleri değerlendirelim.
 
Ve yine bu basit mutluluğu ifade eden güzel insandan değerli bir yorum;
 
– Aslında biz hazırcı yaklaşmayı seviyoruz. Çalıştığımız zaman bile bu kendimiz için geçerli oluyor. Çok paranız olabilir ve bu size kaşiflik sunmuyorsa orada gerçek mutluluk anahtarları yok olmuştur.
 
İşte size satın alınamayan mutluluğun ufak tarifi. Basit bir iyilik davranışıyla, büyük mutlulukların sahibi olabilirsiniz. Çünkü ruh doğru mutluluk anlayışı ile doğru enerjiyi alacağından, yaşamınızdaki birçok olaylarda da mutlu olma nedenleriniz daha da artacaktır.
 
Kaynak: http://eroglu.co/satin-alinamayan-mutluluk/
 
Toplam blog
: 12
: 234
Kayıt tarihi
: 12.03.16
 
 

Şirket veya olayın marka imajını tasarlayarak, kreatif çizgilerini oluşturuyor ve bu çizgiye ait ..