Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '07

 
Kategori
Eğitim
 

Satın alınan eğitim hizmeti ve artı, eksileri...

Satın alınan eğitim hizmeti ve artı, eksileri...
 

Haydarpaşa Endüstri Meslek Lisesi Mobilya Dekorasyon (ağaç işleri) bölümünü bitiren ama marangozluk yapmayan % 80’lik grup içerisinde yer alan bir kişi olarak bilirim ki o okulu bitiren her birey marangoz olamaz. Kimi ciddi anlamda işe yetenekli, başarılıdır, kimi sürüklenerek, sürünerek mezun olur. Şimdi ikisi arasında diploma açısından fark yokken işi yapanlar arasında kalite farkı söz konusudur.

Söz gelimi tıptan mezun olan her doktorun insan iyileştirme becerisi ya da derdine deva durumu olamayacağı gibi her öğretmenlik okuyanın öğrenci yetiştirmede, eğitmede başarılı olacağı kanısını da taşımıyorum.

Kızım için okul ararken birkaç okulu elemem de bu nedendendir. Oysa bu gün okuduğum bir yazıda x özel okul sahibi der ki;

_ Kaliteli öğretmen arayışını bir kenara bırakmamalıdır veliler.

_ Neden?

_Öğretmen bulunduğu okulun stratejisini uygular.

_ Doğru mu?

Bence, evet doğru ama strateji kadar stratejiyi uygulayacak beyinlerin de aklı başında, iş olsun, zaman dolsun niyetine değil, yaptığı işin ciddiyetini bilerek yarının büyüklerini, yani geleceğimize şekil vereceklerin hamur halini yoğurmasını bilendir.

Öncelikle unutulmamalıdır ki her anne baba evladı için en iyisini hatta mükemmelini ister. Bazı aileler olanaklarının tümü kullanarak okul hizmeti satın alır. Eğimde fırsat eşitliği tartışmaları süredursun, satın alınan hizmetin içinde de memnuniyetler sınırlıdır. Kişiler memnuniyetinin oranını günü birlik değişikliğe uğratırken beklentilerin çıtasını da yüksek tutar. Yani işin içinde insan memnuniyeti varsa Allah kolaylık versin, hizmet sunan Eğitim Kurumu sahibi, yönetimi ve öğretmenlerine.

Benim kızım için karar kıldığım okulun artıları, eksileri neler diye düşününce;

?Çiçek örneği gelir önce aklıma. Bir saksı çiçeği düşünün onu gübreli toprakla besler, gereken suyu, yaşaması için havayı, güneşi sunarsınız ama gelişip serpilebilmesi için gene de bir şey eksiktir, sevgi… İşte okulumuzun en büyük artısı sanırım bu.

?Çok kalabalık bir okul değil, eğitim kadrosunun hatta kapıgüvenliğinin tüm öğrencileri tanımada, takibini gerçekleştirmede etkin olması durumu var.

?Ve tabi ki bir diğer önemli durum da sınıflarımızın mevcudunun 12’şer öğrenciden oluşmasıdır ki bu da benim için çok büyük önem arz eder.

Eksilerine değinecek olursak;

?Eksik, aksak giden ve konuşulanla uygulanan arasında ki farklılıklar. Bazen önemsenmeyen ama bazen de düşüncelere takılı kalan özel eğitimin siyaset ile benzerliği hatta evliliğidir. Ve maalesef ki bu durum tüm özel okullar gibi bizim okulumuz için de geçerlidir.

Sonuç olarak eğitimde %100 memnuniyet vermek de, memnuniyete ulaşmak ta mümkün değil. Önemli olan elimizdekilerle mutlu olmaya çalışmak, çocuğumuzu mutlu olacağı bir ortamda geleceğe hazırlamaktır, hazırlanmasına yardımcı olmaktır diye düşünüyorum. Çünkü biliyorum ki başarının, çalışmanın sınırı yok…

 
Toplam blog
: 76
: 1458
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1976 yılında Iğdır'ın Tuzluca ilçesinde doğmuşum... 8 yaşımda göç ettiğim bu ile bir daha hiç git..