Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '20

 
Kategori
Pazarlama
 

Satın Alma Politikaları

İşletmeleri insanlar oluşturur, bu nedenle insan unsurunun işlevi, doğru karar alma mekanizması, ekonomik gündemi doğru yorumlama gibi davranışlar işletmeyi yönetenlerin sorumluluğunda olup sonucunda işletmelerin performansını ve saygınlığını doğrudan etkiler.
 
Her ürün ve hizmetin 3 ekonomik boyutu vardır: maliyetler, fiyat ve piyasa değeri. İşbu makale ise sektördeki bazı sözde rakip firmaların fiyat kırma politikalarına istinaden şeffaflık ilkesine göre farkındalık oluşturmak için kaleme alınmış olup yorumlarınıza sunulur.
 
Şeffaflık: Kararların, kurallar ve düzenlemeler doğrultusunda alınması ve uygulanması, alınan kararlardan etkileneceklerin bilgiye erişiminin sağlanması ve bu bilginin de ulaşılabilir, anlaşılır ve somut olması prensibidir.
 
Enerji sektöründe makul indirim ve güvenli satın alma nasıl olmalı?
 
Enerji piyasasında -ana dağıtıcı firmaların- bayilerle yaptıkları sözleşmeye göre akaryakıt ürünlerinde motorin kâr oranları brüt %12 ±2 arasında değişmekle beraber bazı -ana dağıtıcı firmaların-bayilerine %12'den biraz daha fazla kâr oranı tanıyabiliyor...
 
ISO 9001 Kalite Yönetim Prensiplerine göre "Bir kuruluş ve tedarikçileri birbirlerinden bağımsızdır ve karşılıklı yarar ilişkisi, her ikisinin artı değer yaratması yeteneğini takviye eder."
 
İskonto, maksimum kâr oranından asla yüksek olamaz.
 
Pareto İlkesine göre motorin giderleriniz, en yüksek giderleriniz arasında değilse beyhude yüksek indirimlerin pek bir önemi de bulunmuyor...
 
Bir yerle, sözleşmeli veya sözleşmesiz olarak çalışıyor olsanız bile daha uygun bir tedarikçiyi özgürce tercih etme hakkınız da vardır...
 
Trafikte dolaşan araçların -taşıt tanıma sistemi- ile yakıt alımlarıyla, bir -taşınmazın- alacağı yakıt alımları tamamen birbirinden farklı kavramlardır...
 
Her kullanıcının kapasitesi farklı olduğu gibi kredibilitesi de kendisine özeldir.
 
Bayiler peşin para ile dağıtım firmalarından ürün alırken, nasıl oluyor da (uzun) vadeli satışa imkan verebilme zemini oluşturuyorlar?
 
İstasyonlar perakende akaryakıt satışı yaparlar ve her istasyon toptan akaryakıt servisi yapmaz. (perakende ? toptan)
 
Saçma yüksek indirimlerle kazanım sağladığınızı düşünüyorsanız, ne kaybettiğinizi de düşünmelisiniz...
 
Kayıt dışıyla mücadele, bilinçli kullanıcıların doğru tedarikçiyi tercih etmesi ve denetimle olur.
 
Aşırı indirimlerle sunulan ürün, teknik standartlarla beraber mevzuata uygun mudur?
 
İndirimden ziyade -yüksek enerji fiyatlarının- ekonomik olmasını talep etmek, daha rasyonel bir davranış mıdır? #Politika #ÇözümGetirenEylem
 
Sadece 'fiyat ve tenzilat' karar verme mekanizmasını etkileyen unsurlar değildir...
 
Retorik Soru: Bu bilgilere göre 'ürün ve lojistik hizmetin' rantabl kâr oranı ne olmalıdır?
 
Açık Uçlu Soru: Başabaş noktasının üzerinde (%15) irrasyonel indirim yapanlar, nasıl ve neye göre indirim yapıyorlar?
 
Sonuç: Ucuz etin yahnisi yavan olur. (Atasözü)
 
Fiyat, satın almada önemli fakat yalnızca tek kriter olarak yeterli olmadığını ve fiyattan öte kalite ve güvenlik gibi diğer unsurların da dikkate alınması gerekir. Kabul edilebilir indirimli fiyatlardan ve kaliteden ödün vermeden ürün ve hizmet tedarik etmek önemlidir.
 
Saygılarımla, yorumlarınıza sunarım.
 
Şenol ELBAY
 
Anahtar Kelimeler: İskonto Kriterleri | Makul İndirim Oranları |Şeffaflık ve Farkındalık Yaratma | Stratejik Satın Alma
 
Toplam blog
: 79
: 1511
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Söz uçar, yazı kalır. Verba volant, scripta manent. Words fly away, writings remain. Les mots vol..