Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '08

 
Kategori
Perakende / Toptan
 

Satın Alma Tercihi

A, B, C serbest piyasa ortamında mevcut, farklı firmalar ve markalar olmasına karşılık, aynı ticari emtialardır. Mevcut üç alternatiften hangisini niçin tercih ederiz?

Öncelikle şunu tespit edebiliriz: Önümüzde en az üç alternatif olduğu için bir müşteri olarak, avantajlı durumdayız. Hizmet veya ürün satın alırken, önceden edindiğimiz alışkanlıklarımız ve tecrübelerimiz etkili olduğu kadar, bu ürün ve hizmetlerin fiyatı, kalitesi, sunum şekli ve sürati de tercihlerimizi etkilemektedir… Çoğumuz, daha önce denenmiş olduğu için bize güven veren bir işletmeyi veya markayı kolaylıkla bırakmayız… Bu, satın almanın psikolojik faktörüdür. Müşteriler ilerleyen zaman içerisinde değişen piyasa ve şartları yeniden yorumlayarak, mevcut rekabet ortamında en kaliteli, en ekonomik, en hızlı, en yüksek potansiyel sunan tedarikçileri, alternatifler arasından özgür iradeleriyle tercih edebilirler...

Düşüncelerimiz karar almamızı etkileyen bir davranıştır bundan dolayı doğru karar verebilmek için objektif olmak gerekir.

Retorik Sorular: 1. Ticareti kâr amacıyla yapılan bir alışveriş olarak tanımlarsak aynı ürün ve hizmeti yapan birkaç firmadan en uygun olanını tercih eder miydiniz?

2. En az üç yerden fiyat araştırması yapıyor musunuz?

3. Tercihen sözleşmeli veya sözleşmesiz çalışmak, daha uygun bir yerle çalışmanıza mani olur mu?

Binaenaleyh gereksinimlerin vaktinde, kaliteli ve ekonomik olarak karşılanması öncelikte olduğundan lisanslı, referanslı ve tecrübeli firmalardan da hizmet veya ürün talep edebilirsiniz.

Şen ve esen kalın,

Şenol Elbay

 
Toplam blog
: 79
: 1511
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Söz uçar, yazı kalır. Verba volant, scripta manent. Words fly away, writings remain. Les mots vol..