Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '16

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
Okunma Sayısı
130
 

Satış bir sanat dalıdır

Günümüz iş hayatında  tüm önde gelen kurumsal firmalar tedarik ve  satış sonrası operasyon bölümlerinden daha çok kurum yüzü sıcak satış a önem vermektedir. Tespit doğru ancak bazen Müşteri ilişkileri ile ilgili yol ve yöntemler hatalara sebep olmaktadır. Satış bir sanat dalıdır. Sanat ise özgür olduğu sürece eserler ortaya çıkar. Örnek vermek gerekirse Amerika da Müşteri ilişkileri çok daha kolay; sebebi rahat olan kültürleri. İnsanlar rahat ,kurallara fazla bağlı değiller kısaca dobra,net ve kısa cümleler kurarak kolaylıkla satışlarını gerçekleştirebiliyorlar. Ülkemize baktığımızda ise  satış departmanları özgürlük vermek yerine kurallara sıkı sıkı bağlı kalıyorlar örneğin kalıplaşmış cümleler, tüm müşterilerde mutlaka kullanılıyor oysa kendini rahat ifade eden yada alıcı olarak kısa cümleler ile net bilgileri almak isteyen insanlar da mevcut.Satış süreci kalıplaşmış cümleler ile değil özellikle yüzyüze satış sürecinde kısa,net,sıcak yüz ifadesi,samimi,dostluk çercevesinde ve empati yapılarak gerçekleştirilmelidir. 

Bir ürünü pazarlarken eğer alıcı farklı açıdan ürüne bakıyorsa ve söylemleri haklı ise satış danışmanı olarak "haklısınız" cümlesi kullanmak durumundasınız. ikinci adım olarak farklı alternatifler öne sürerek ürününüzün piyasadaki benzer ürünlerden farklarını ortaya koymak durumundasınız. Bizim ülkemizdeki sancılı sürec zincirinin diğer zayıf halkası ise tedarik ve satış sonrası destek operasyon birimleridir. Genel kanı bizde satış yapıldı ise zafer bizimdir sloganı oysa burada gözardı edilen satış yapılan alıcının sürekliliğini kazanılmasıdır ki portföy için kazanılmış müşteri olmak çok daha önemlidir. Eğer sadece satış yaparsanız o yıl için satış hedefinizi tutturursunuz ancak bir sonraki yıl yine müşteri aramak zorunda kalırsınız tabii ki yeni müşteriler mutlaka portföye alınmalı ancak yeni müşteri kazanımları portföyünüzdeki varolan müşterilerinizin referansları ile mümkün olacaktır.

Bilgelik çağını yaşadığımız ve internetin her yerde olduğu dönemlerde satış için pasta payı her geçen gün düşmekte ve kurumlar artık ciddi anlamda satışta zorlanmaktadır. Alınan ürün ile ilgili çıkacak tek bir şikayet internet üzerinden sadece bir kişinin yazması yüzlerce potansiyel alıcının okumasına neden olacak ve satışlar hızla düşmeye başlayacaktır. 

Artık "Sürümden kazanmak" mantığından uzaklaşmak gerekiyor ve satış sonrası destek operasyonel destek  departmanlara gerçek anlamda desteğin mutlaka en az satışa önem verildiği kadar eş değer olarak konumlandırılması için büyük adımların hızla atılması gerekiyor.

sevgiyle kalın......

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 8
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 438
Kayıt tarihi
: 01.09.16
 
 

Rana Seyyide Uztetik  1977 İsviçre de doğdu. Orta öğrenimini İstanbul  Anadoluhisarı Ticaret Lise..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster