Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '07

 
Kategori
Mağazacılık
 

Satışı yaşamaktan korkmayın...

Satışı yaşamaktan korkmayın...
 

Duyarsam, unuturum;

Görürsem, hatırlarım;

Yaşarsam, öğrenirim;

Konfüçyus

Birçoğumuz mağazalara alışverişe veya gezmeye gittiğimizde ara ara asıl işi satış olmasına rağmen bir şeyler sormamızdan korkan köşe bucak başka işlerle uğraşan kişiler görürüz. Ben bunlara satış fobisi olan satış temsilcileri diyorum. Her insan hayatı boyunca kararlar verir, çalışacağımız işle ilgili karar verirken kendimizi iyi tanımalı ve kendi kişiliğimize uygun bir iş seçmeliyiz. Hem kendimizin hem de başkalarının zamanını boşa harcamamalıyız. İşte bu bahsettiğim satış fobisi olan kişiler yol yakınken kendilerine uygun bir iş bularak boşuna zaman harcamasınlar.

Satış işi pratik gerektirir. Bir şekilde işe başvurmuş, eliniz ayağınız düzgün ise biraz da laf yapabiliyorsanız bir bakmışsınız satış elemanı olmuşsunuz. Önceleri uzaktan uzağa bakarak öğrenmeye çalışırsınız işinizle ilgili kitaplar alır okursunuz ama işin içine dalmadan müşterinin karşısına çıkmadan bu işi yapamazsınız. Bu iskeleden yüzmeyi öğrenmek için atlamaya benzer. Atlayana kadar ne olacağı ile ilgili bir çok soru gelir aklınıza ama bir yüzmeye başladığınızda korku yerini zevke bırakır. Satış duygusu da bu duyguya çok benzer. İlk satışınızı yapana kadar içinizde bir sürü acabalar oluşur. Acaba düzgün konuşabilecek miyim, acaba bilmediğim bir şey sorar mı, acaba hata yaparmıyım v.s.

Ben meslek hayatımda bir çok kişiye satış eğitimi verdim. Bütün yetiştirdiğim kişileri temel bilgileri verdikten sonra iskeleden attım. Hata herkes yapabilir, önemli olan yaptığın hatayı bir daha yapmayarak eksik olduğunuz alanı iyi tespit edip tamamlamak.

Siz diğerlerinden farklı olduğunuza inanıyorsanız ki her insan farklıdır, sizinde karşınıza yüzlerce farklı kişi gelecektir. Satış işi benim işim diyorsanız asla yılmayın yaptığınız her yeni satış , yeni bir müşteri demektir buda size deneyim olarak geri dönecektir. Her deneyiminiz ise size bir sonraki müşteriyi daha rahat karşılamak için bir araç olacaktır. Şu anda sizleri yönetenler, bizler hiçmi hata yapmadık, hepimiz hatalar yaptık ama asla hata yapmaktan korkmadık. Satış yaptığım süre zarfınca problemi olan müşteriden herkes kaçarken ben o problemi nasıl çözerimde bir daha müşteri firmama geldiğinde beni arar bulur benden alışveriş yapar diye düşündüm. Bu sayede müşteri problemlerini daha yakından öğrendim ve onları anlamaya başladım. Unutmayın ki sizlerde firmanızın dışında birer tüketici ve müşterisiniz. Hatta yapabiliyorsanız akşamları eve gittiğinizde gün içerisinde müşterilerinizle yaşadığınız ilginç diyalogları ve sizin tepkilerinizi bir kenara not alın. Zaman içinde geri dönüp bu notları okuduğunuzda kendinizdeki değişimi daha iyi fark edip ne kadar profesyonelleştiğinizi göreceksiniz.

Satıştan korkmayın, onun sizi değil sizin onu yönetmeniz gerekiyor. Bütün cesur arkadaşlarıma şimdiden başarılar diliyorum. Satışı yaşayın.

 
Toplam blog
: 53
: 1670
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

  Merhaba ; Bakmayın böyle yazılar yazdığıma, bilgi okyonusunda bir balık etmem nazarımda. Paylaş..