Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
38
 

Saygı Artık Ruhumuzda

Saygıyı eleştiriyorum ama kendim saygısız değilim.

Kavramsal ya da şekil olarak dayatılmasını, yazılıp konuşulmasını, kural gibi görülmesini istemiyorum.

Çünkü buna gerek yok; görgü, ahlak, saygı gibi şeyler artık ruhumuzda, içselleştirdik.

Diğeri rahatsız ediyor; yokmuş gibi, saygısızmışız (ya da görgüsüz, ahlaksız falan) gibi davranılıyor.

Bugün artık medeniyet çağındayız affedersin burnunu silen, yemek yerken elini batıran falan var mı? O zaman sen hangi görgüden, saygıdan, ahlaktan bahsediyorsun!

Bana göre derdin saygı değil saygıyı kullanıyorsun!

Asıl saygısız bunlar!

Biz bunları yazılı olduğu kitaplardan aldık ruhumuza yazdık!

Hayatımda bir kişiye lan demedim mesela; görgüsüz, saygısız, ahlaksız olabilir miyim?

Ama hala bana bunların dersini veriyorsun!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Medeniyet yemek yerken elini batırmamak mı? Ben anlayamadım muhtemelen :)

jale kasap 
 07.12.2020 20:40
Cevap :
Medeniyet bu kadar basit değil tabi ama böyle bir şey yapana biraz medeni ol derler ya o bakımdan. Selamlar.   09.12.2020 5:34
 

Ben şu profil resmindeki köpeği olan adamdan çekiniyorum.. biraz karanlık biri gibi geliyor..geliyor mu gelmeli mi bilmiyorum.. .kısacası korktuğum birine karşı çekingen davranırım..bu eğer saygıysa..

savas barka 
 07.12.2020 18:42
Cevap :
Yorumlarınızdan anlaşılıyor birikimli birisiniz ve söyledikleriniz önemli.   09.12.2020 5:31
 

Esas saygı özsaygı sevgili arkadaşım... Özsaygısı olmayan insanın dış saygısı olmaz... Özsaygı "duygusal zeka" bileşenlerindendir... Ve insanı başarıya götüren başat etmendir... Özsaygı başarıya merdivendir özsağgı olacak ki insan başarı için kolları sıvayacak ve girişecek... Özsaygının esas yaratıcısı ise azından verebilmektit yani en gerekli halde iyilik edebilmektir... Azından verebilen kişi karşısında ışıldayan gözler görür bu da onu duygusal olarak çok etkiler ve kendine olan güveni arttırır... Zaten gerekli olan bu... Saygı sevgi selamlar:)

Halil Güven (Sökeli) 
 07.12.2020 16:53
Cevap :
Yorumunuzda değişik açılımlar getirmişsiniz, dikkatle okuyup anlamaya çalıştım. Emeğinize sağlık. Selamlarımla.   10.12.2020 6:05
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6187
Toplam yorum
: 15192
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 636
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster